آیا جیوه برای سموم استفاده میشود

اگرچه جیوه دومین عامل شایع مسمومیت با فلزات سنگین است، اما مسمومیت مزمن با جیوه شایع تر است و عمدتاً در فعالیت های تولیدی رخ می دهد و پدیده بالینی مسمومیت با جیوه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در سال 1997، ATSC در مجموع 3596 مواجهه با جیوه در سراسر کشور را گزارش کرد. در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

جیوه و مشتقات آن بیش از 3000 سال است که به عنوان ضد انگلی، ضد سیفلیس، ضد خارش، نگهدارنده، ضد التهاب، ادرار آور، آمالگام دندانی و جایگزین استفاده می شود. اگرچه استفاده صنعتی از جیوه در حال افزایش است، مواجهه شغلی با جیوه در حال حاضر در بیش از 60 صنعت شناخته شده است، از جمله ساخت دماسنج های شیشه ای، باتری ها، فشارسنج ها، چراغ های نئون، کاغذ، رنگ، جواهرات، آفت کش ها، قارچ کش ها، کلر و سود سوزآور. در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

و در عمل دندانپزشکی (Kosnett, 2013). از آنجایی که اعتقاد بر این است که استفاده از جیوه در پزشکی برای حمایت از آزمایش‌های علمی اساسی‌تر داروهای بحث‌برانگیز به جای رد کامل، مشکل‌ساز است، جیوه و فرآورده‌های حاوی جیوه، مواد سنتی آزمایش‌شده با زمان هستند که برای پزشکی ضروری هستند. طرفداران معاصر جیوه به عنوان یک دارو استدلال می‌کنند که فرمول‌های حاوی جیوه نه تنها برای استفاده انسان بی‌خطر هستند، بلکه اگر روش‌های سنتی آن‌ها برای تصفیه و سم‌زدایی جیوه به‌دقت رعایت شود، مؤثرترین درمان هستند.

محققان سمیت جیوه و مکانیسم مسمومیت آن را از طریق آزمایشات حیوانی مورد مطالعه قرار دادند (جکسون، 2018). با این حال، برای تایید اثر سمی آن بر انسان، مطالعه سمیت بالینی جیوه نیز ضروری است. در کل 3596 مورد قرار گرفتن در معرض جیوه در سراسر کشور گزارش شده است. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

بیش از 3000 سال است که جیوه و مشتقات آن به عنوان داروهای ضد انگلی، ضد سیفلیس، ضد خارش، ضد عفونی کننده، داروهای ضد التهاب، ادرارآور، آمالگام های دندانی و جایگزین استفاده می شده است. اگرچه کاربردهای صنعتی جیوه در حال افزایش است، در حال حاضر مواجهه شغلی با جیوه در بیش از 60 صنعت از جمله ساخت دماسنج های شیشه ای، باتری ها، فشارسنج ها، چراغ های نئون، کاغذ، رنگ، جواهرات، آفت کش ها، قارچ کش ها، کلر و … وجود دارد.

سود سوزآور از این استدلال که استفاده از جیوه در پزشکی مشکل‌ساز است، تا استدلال برای آزمایش‌های علمی اساسی‌تر داروهای بحث‌برانگیز به جای رد صریح، علاوه بر این، فراخوان‌های پرشور برای دفاع از جیوه و فرمول‌های آن به‌عنوان مواد آزمایش‌شده با زمان ضروری برای سنت پزشکی. در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

محققان معاصر که از جیوه به عنوان یک دارو حمایت می کنند، معتقدند که اگر روش های سنتی تصفیه و سم زدایی جیوه به شدت رعایت شود، آماده سازی های حاوی جیوه نه تنها برای استفاده انسان ایمن هستند، بلکه موثرترین روش درمانی نیز هستند. محققان سمیت جیوه و مکانیسم مسمومیت آن را از طریق آزمایش های حیوانی مورد مطالعه قرار داده اند، اما برای تایید اثرات سمی آن بر انسان، مطالعات سمیت بالینی جیوه نیز ضروری است.

  • منابع:
  1. Mercury and Mercury-Containing Preparations: History of Use, Clinical Applications, Pharmacology, Toxicology, and Pharmacokinetics in Traditional Chinese Medicine
  • تبلیغات:
  1. شومیز دامن از زمان قدیم تا به امروز!
  2. تاثیرات شومیز دامن بر روی مد!
  3. شومیز دامن چیست؟
  4. اهمیت سارافون در خارج از کشور!