ادویه محلی بندرعباس به تقویت حافظه و درمان آلزایمر کمک می کند

در یک مطالعه کوچک روی بزرگسالان بالای 50 سال، افرادی که ادویه محلی بندرعباس را در طول 18 ماه مصرف کردند، نمرات آزمون حافظه خود را بهبود بخشیدند.

آنها همچنین گزارش دادند که روحیه بهتری داشتند. تاثیرگذار ترین؟ اسکن مغز آنها نشانگرهای کمتر مرتبط با زوال شناختی را نشان داد.

کورکومین به دلیل خواص ضدالتهابی خود در کاهش درد و تورم در افراد مبتلا به آرتریت نیز موثر است. و مطالعات حیوانی نشان می دهد که کورکومین می تواند خواص ضد سرطانی قوی داشته باشد.

مطالعه جانز هاپکینز نشان داد که ترکیبی از کورکومین و یک داروی شیمی درمانی در کوچک کردن تومورهای مقاوم به دارو موثرتر از استفاده از شیمی درمانی به تنهایی است.

زنجبیل گیاهی استوایی است که هزاران سال است در فرهنگ های آسیایی برای درمان ناراحتی معده، اسهال و حالت تهوع استفاده می شود.

در ایالات متحده، آن را در انواع مختلف آب نبات چوبی، آب نبات، کپسول و چای عرضه می کند. همچنین می‌توانید پودر خشک شده را در راهروی ادویه‌فروشی بخرید، یا آن را تازه بخرید تا چای درست کنید یا در دستور پخت رنده کنید.

تحقیقات نشان داده است که زنجبیل در آرام کردن حالت تهوع مرتبط با بارداری و کاهش ناراحتی شکم پس از جراحی موثر است.

برخی از مطالعات همچنین نشان داده اند که زنجبیل شدت بیماری حرکت را کاهش می دهد یا به طور کلی از علائم جلوگیری می کند.

حتی ممکن است به تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی در صورت مصرف همراه با داروهای ضد تهوع کمک کند.

(قبل از مصرف زنجبیل در حین مصرف داروهای شیمی درمانی ابتدا از پزشک خود بپرسید، زیرا می تواند با برخی داروها تداخل منفی داشته باشد.)

این ادویه خوش طعم را با اضافه کردن آن به غذاهای سرخ کردنی، اسموتی ها یا نوشیدن آن در چای وارد رژیم غذایی خود کنید. همچنین می توانید آن را به سس های سالاد خانگی و محصولات پخته شده اضافه کنید.