از غوره انگور برای تقویت حافظه استفاده می شود

در یک مطالعه یک ماهه بر روی مصرف 200 میلی لیتر آب غوره انگور فشار خون آن دسته از افراد مورد آزمایش که چربی خون بالا داشتند، و همچنین افرادی که چربی خون و فشار خون بالا داشتند، به طور قابل توجهی کاهش یافت.

با این حال، محققان هشدار دادند که اگرچه کاهش قابل توجهی وجود داشت، اما سطوح به حالت عادی بازنگشت.

چگونه می توانید از انگور ترش استفاده کنید؟

انگور ترش یک افزودنی عالی برای سالاد است و با طعم ترش اعتیادآور خود فوراً آن را تقویت می کند.

یک دسته را در مخلوط کن خود بریزید و آب آن را در فریزر خود نگهداری کنید تا به جای یک عنصر مرکبات در هر وینیگرت استفاده کنید.

همچنین می توانید برخی از دستور العمل های سنتی ایرانی را که از انگور ترش استفاده می کنند (مثل خورش بادمجان به نام خورش بادمجان) امتحان کنید.

مقداری را در یک برگ انگور پر شده مانند دلماداکیا یونانی به مخلوط اضافه کنید. برخی از غذاهای مبتکر نیز بر مارتینی انگور ترش مسلط شده اند که احتمالاً شما را تکان داده و به هم می زند!

غوره

در فرهنگ های خاصی مانند ایران، مصرف انگور ترش یا نارس یک سنت دیرینه است. این انگورهای سبز ترش که به آن غوره می گویند کافی است تا پوکرترین آدم ها را به خود بیاورد.

اگر نام انگور ترش را نشنیده اید، احتمالاً با مشتقات آب انگور ترش که بیشتر به نام آب انگور شناخته می شود، برخورد کرده اید.

این میوه تخیل سرآشپزهای سرتاسر جهان را به خود جلب کرده است و در رستوران‌های کوچک و کافه‌های مجلل به دستور پخت غذا راه پیدا کرده است.

مصرف آب انگور ترش از اثرات آتروژنیک مسئول رسوب لیپیدها، آتروم ها و تجمع کلسیم در شریان ها جلوگیری کرد.

این مطالعه طولانی مدت همچنین نشان داد که از افزایش فیبرینوژن و همچنین ضایعات آترواسکلروتیک جلوگیری می کند.