استفاده از کفش نایک اصل در ترکیه حکم زندان دارد

نایک، شرکت، سابقاً (1964-1978) Blue Ribbon Sports، شرکت آمریکایی پوشاک ورزشی که مقر آن در بیورتون، اورگان است.

این ورزش در سال 1964 با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل باورمن، مربی دوومیدانی در دانشگاه اورگان و شاگرد سابقش فیل نایت، تأسیس شد.

آنها اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در سال 1966 افتتاح کردند و در سال 1972 کفش های برند نایک را راه اندازی کردند.

این شرکت در سال 1978 به نایک، Inc.

تغییر نام داد و دو سال بعد به صورت عمومی درآمد.

کفش نایک اصل در ترکیه از طرفداران زیادی برخوردار می باشد.

در اوایل قرن بیست و یکم، نایک در بیش از 170 کشور خرده‌فروشی و توزیع‌کننده داشت و لوگوی آن – علامت چک منحنی به نام “swoosh” – در سراسر جهان شناخته شد.

از اواخر دهه 1980، نایک به طور پیوسته تجارت خود را گسترش داد و خط تولید خود را از طریق خریدهای متعدد، از جمله شرکت های کفش Cole Haan (1988؛ فروخته شده در 2012) و Converse، Inc. (2003)، تولید کننده تجهیزات ورزشی Canstar Sports, Inc.

(1994؛ بعدها بائر نامیده شد و در سال 2008 فروخته شد)، و شرکت پوشاک و تجهیزات ورزشی Umbro (2008؛ در سال 2012 فروخته شد).

در سال 1996، این شرکت نایک ACG (“تجهیزات تمام شرایط”) را ایجاد کرد که محصولاتی را برای ورزش های شدید مانند اسنوبورد و دوچرخه سواری در کوهستان به بازار عرضه می کند.

در اوایل قرن بیست و یکم، نایک شروع به فروش لوازم جانبی ورزشی، از جمله نمایشگرهای قابل حمل ضربان قلب و قطب‌نماهای مچی در ارتفاع بالا کرد.

مسابقه پاپ مسابقه بریتانیکا
بخشی از موفقیت نایک مرهون تایید ورزشکارانی مانند مایکل جردن، میا هام، راجر فدرر و تایگر وودز است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای NikeTown، که اولین آنها در سال 1990 افتتاح شد، ضمن ادای احترام به این سخنگویان و سایر سخنگویان شرکت، طیف کاملی از محصولات نایک را به مشتریان ارائه می‌دهند. در دهه 1990، تصویر شرکت برای مدت کوتاهی از افشاگری در مورد شرایط بد کاری در کارخانه های خارج از کشور رنج می برد.