با خوردن توت فرنگی منجمد در یک ماه 5 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید

میوه جزء مهمی از رژیم غذایی ماست. آنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد فعال بیولوژیکی هستند. یکی از محبوب ترین و محبوب ترین میوه ها توت فرنگی است. توت فرنگی چه ویژگی هایی دارد و خوردن آن چه فوایدی دارد؟

توت فرنگی در حال حاضر رایج ترین میوه کشت شده در میان انواع توت ها است، علی رغم این واقعیت که یکی از جوان ترین گونه های گیاهان باغی است.

آنها از توت فرنگی منجمد وحشی می آیند، و به طور دقیق تر ، آنها با تلاقی دو نوع توت فرنگی وحشی  شیلیایی و ویرجینی توسط گیاه شناس Antoine Nicolas Duchesne ایجاد شده اند.

این باعث ایجاد یک اثر شگفت انگیز شد: میوه های بزرگ و آبدار که امروزه با نام توت فرنگی ( Fragaria ananassa ) می شناسیم.

آنها برای اولین بار در فروشگاه های لندن در حدود سال 1830 ظاهر شدند. قبلاً آنها امتیازی به حساب می آمدند که فقط افراد ثروتمند می توانستند از عهده آن برآیند، زیرا قیمت آنها بسیار بالا بود.

در حال حاضر توت فرنگی در هر جایی که آب و هوای معتدل وجود دارد کشت می شود. توت فرنگی محبوبیت خود را مدیون عطر و طعم خاص خود و این واقعیت است که منبع خوبی از مواد فعال زیستی است.

توت فرنگی کم کالری است، در 100 گرم (وزن یک لیوان توت فرنگی حدود 150 گرم) حدود 32 کیلو کالری وجود دارد . محتوای پروتئین در همین مقدار 0.67 گرم، کربوهیدرات 7.68 گرم و چربی 0.3 گرم است.

مواد معدنی موجود در توت فرنگی عبارتند از پتاسیم (153 میلی گرم در 100 گرم)، کلسیم (16 میلی گرم در 100 گرم)، فسفر (24 میلی گرم در 100 گرم)، منیزیم (13 میلی گرم در 100 گرم)، منگنز (0.386 میلی گرم در 100 گرم). این میوه ها حاوی فیبر غذایی به مقدار تقریباً 2 گرم در 100 گرم هستند.

توت فرنگی علاوه بر ویتامین C، دارای آنتی اکسیدان های دیگری مانندفلاونوئیدها. در توت فرنگی نیز فیبر را خواهیم یافت که تأثیر مثبتی بر پریستالتیک روده دارد و با پیشگیری از پیشرفت سرطان روده بزرگ مرتبط است.

توت فرنگی یک ماده خام با ارزش است، هم برای مصرف مستقیم و هم برای فرآوری. در صنعت، آنها را به انواع مختلف آب میوه، کمپوت، مربا و غذاهای منجمد تبدیل می کنند. 

روش صحیح انجماد کمی بر ارزش غذایی توت فرنگی تأثیر می گذارد، بنابراین در زمانی که به میوه های تازه دسترسی نداریم، ارزش آن را دارد که آنها را انتخاب کنیم.