با سنگ اسلب ساختمان می توانید جت هوایی بسازید

دولومیت سنگی کمتر شناخته شده و یک سنگ اسلب ساختمان است که کم کم به عنوان گزینه ای بادوام تر و ارزان تر از سنگ مرمر محبوبیت می یابد.

اغلب برای جلوگیری از اشتباه گرفتن با ماده معدنی دولومیت، “دولوستون” نامیده می شود، حتی اگر این ماده معدنی بخش مهمی از ترکیب سنگ است.

بر خلاف گرانیت یا کوارتزیت، دولومیت یک سنگ رسوبی است که به طور طبیعی هنگام تماس سنگ آهک با آب های زیرزمینی غنی از منیزیم تشکیل می شود و دچار تغییرات شیمیایی می شود.

این رنگ در سایه های سفید یا خاکستری وجود دارد و معمولاً دارای رگه هایی است که به آن اجازه می دهد بهتر از کوارتزیت شبیه سنگ مرمر باشد.

این مهم است زیرا اگرچه دولومیت به سختی گرانیت نیست، اما هنوز هم بسیار سخت تر از سنگ مرمر است و آن را به گزینه ای مقاوم تر در برابر خراش و براده تبدیل می کند.

سنگ

اگرچه منابع دولومیت فراوان است، اما عدم وجود تنوع رنگی نسبی آن می‌تواند کاربرد آن را به عنوان یک جایگزین سنگ مرمر محدود کند.

مانند سایر گزینه های سنگ طبیعی، میزهای دولومیت نیز برای جلوگیری از لکه شدن نیاز به آب بندی منظم دارند.

سنگ مرمر در اینجا در درجه اول به دلیل وضعیت آن به عنوان یک انتخاب طرح برتر ذکر شده است.

اکثر مردم که قرن‌ها در مجسمه‌سازی کلاسیک و به‌عنوان یک مصالح ساختمانی مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به طور طبیعی سنگ مرمر را با مجلل یکی می‌دانند.

مرمر در واقع یک سنگ دگرگونی است که به طور طبیعی با قرار دادن سنگ آهک یا دولومیت در معرض فشار شدید در پوسته زمین به وجود می آید.

ناخالصی‌ها به سنگ مرمر اجازه می‌دهند تا در رنگ‌ها و سبک‌های بسیار متنوعی شکل بگیرد (بیش از ۲۵۰ مورد توسط Opuston ارائه شده است)، که به مطلوبیت آن به عنوان یک عنصر طراحی کمک می‌کند.