با فرش ماشینی 6 متری مشهد اردهال درد پای خود را کاهش دهید

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون منزل، هماهنگی مبلمان منزل از نظر رنگ و مد است.

هماهنگی فرش با مبلمان و پرده باعث می شود خانه مجلل و جذاب به نظر برسد.

فرش ماشینی 6 متری مشهد اردهال انتخاب مناسبی برای تکمیل دکوراسیون منزل با سبک های مدرن و امروزی خواهند بود.

از طرفی فرش های ایرانی با طرح های عربی و سنتی با رنگ های تیره انتخاب را در انتخاب بقیه مبلمان محدود می کنند.

ایران پس از چین، ترکیه، هند و بلژیک پنجمین صادرکننده فرش ماشینی در جهان است.

حدود 75 درصد فرش های تولید شده در ایران مصرف داخلی و 25 درصد باقی مانده به بیش از 30 کشور جهان صادر می شود.

چین، افغانستان، پاکستان، عراق، آسیای میانه، سوئد، ژاپن، استرالیا و کانادا از مقاصد فرش تولید شده در ایران هستند.

نکته ای که در بررسی جایگاه فرش ماشینی ایران باید مورد توجه قرار گیرد، فهرست مقاصد صادراتی ایران است.

فرش فروشی

برخی از مقاصد اصلی فرش ماشینی ایران کشورهایی مانند افغانستان، عراق و پاکستان است.

اینها عمدتاً کشورهای جنگ زده یا کم خرید هستند و قالیچه هایی که به آنها صادر می شود قطعاً با نیازهای بازارهای جهانی متفاوت است.

همچنین بازارهایی مانند عراق و افغانستان از بازارهای تجاری پرریسکی هستند که ایران از حسن همجواری خود با آنها بهره می برد و توانسته بر بازارهای این کشورها تأثیر بگذارد.

ترکیه یکی از صادرکنندگان عمده فرش ماشینی در جهان است.

ایالات متحده، عربستان سعودی، آلمان، عراق، لیبی، مصر، امارات متحده عربی، بریتانیا و اسرائیل مقاصد اصلی صادرات فرش ترکیه هستند.

در این میان، آمریکا مهم ترین مقصد صادراتی فرش ماشینی تولید شده در ترکیه است.

حدود 80 درصد فرش ماشینی ترکیه صادر می شود.

در مقایسه تنها 25 درصد از فرش های تولید شده در ایران به کشورهای دیگر صادر می شود.

این نشان دهنده موفقیت چشمگیرتر ترکیه در جذب بازارهای خارجی نسبت به ایران است.

صادرات فرش ماشینی در ایران کمتر از پتانسیل های آن است، زیرا نگاه فعالان این حوزه بیشتر به بازارهای داخلی است و محصولات خود را بر اساس نیاز و سلیقه مناطق ایرانی تولید می کنند.

برای موفقیت در صادرات فرش، فعالان باید نگاه بین المللی داشته باشند و نیازهای بازارهای هدف را در نظر بگیرند.

دلیل دیگر عدم آگاهی و آموزش عملی مفاهیم صادرات و بازاریابی برای تولیدکنندگان و مدیران صنعت فرش است و تولیدکنندگان این حرفه را از تمرکز بر صادرات باز داشته اند.

صنعت فرش ماشینی ایران از نظر فناوری، کیفیت و نیروی متخصص می تواند با کشورهای پیشرو در این زمینه از جمله ترکیه رقابت کند.

اگر ایران نگاه خلاقانه ای در طراحی ایجاد کند، می تواند در صادرات نیز موفق باشد.