با پوشیدن چرم نیروانا از بیماریهای قلبی جلوگیری کنید

ما عاشق کت های چرمی هستیم. مخصوصاً وقتی هوا سردتر می شود، چیز بسیار مطلوبی هستند. اما آیا می دانیم که مد این ماده در دوران ماقبل تاریخ آغاز شده است؟

چرم یک ماده خام بی انتها است که قبلاً توسط اجداد ما برای ایجاد لباس بیرونی استفاده می شود! وضعیت آنها را تعیین می کرد اگر هومو ساپینس های قدیمی لباس های چرمی داشتند، به این معنی است که او می دانست که چگونه چرم را شکار و دباغی کند و به این ترتیب می توانست خانواده خود را تامین کند.

در قرون وسطی، چرم نیروانا یک کالای لوکس بود. از آن نه تنها لباس و کفش، بلکه زین، تسمه و برخی از قطعات اسلحه نیز می ساختند و فقط ثروتمندترین افراد توانایی خرید آن را داشتند.

در آن زمان، تخصص هایی که با فرآوری این ماده نجیب سر و کار داشتند ایجاد شد: دباغ، کفاش، چرم دوز، سراجی.در سبک زندگی دوستدار محیط زیست امروزی، بحث های زیادی در مورد پوشیدن لباس های چرمی وجود دارد.

اول از همه به دلیل نیاز به کشتن حیوانات. با این حال، مد قوانین خود را دیکته می کند.

اگرچه من شخصاً معتقدم که چرم اکولوژیک و سایر محصولات مشابه چرم در حال حاضر آنقدر کیفیت عالی دارند که به راحتی می توانند جایگزین یک محصول واقعی از طبیعت شوند.

طبق آخرین ترندها، کت رامونز پرطرفدار است، مانتوهای کوتاه با دکمه‌های بزرگ مد هستند، همچنین کت‌های گشاد به جای یقه همچنان مد هستند.

چرم در برابر کشیدگی و سوراخ شدن مقاوم است. در برابر باد و سرما محافظت می کند. برای نگهداری آن، همیشه لباس‌شویی‌های معتبری را انتخاب کنید که نوسازی نیز ارائه می‌دهند، به همین دلیل لباس‌های ما کیفیت خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. 

در خانه، از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید، چرم مرطوب را در دمای اتاق خشک کنید هرگز در خشک کن! هنگام پوشیدن لباس های چرمی از استفاده از اسپری مو و سایر اسپری ها خودداری کنید. و همچنین جیب را با اجسام سنگین پر نکنید تا تغییر شکل ندهد.