با گلابی کیلویی موهای زائد بدن خود را از بین ببرید

متابولومیک با تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از متابولیت ها در یک سلول، بافت یا اندام در پاسخ به شرایط یا درمان های مختلف سر و کار دارد.

در میوه گلابی کیلویی، متابولیت های مولکولی کوچک نقش مهمی ایفا می کنند، مانند متابولیت هایی که در متابولیسم پایه نقش دارند.

با این حال، در حال حاضر مطالعات متابولومیک محدودی روی گلابی وجود دارد.

در مطالعات اولیه، سطوح گلوکز، فروکتوز، سوربیتول و ساکارز در 10 توده گلابی تعیین شد، در حالی که سطوح اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک و اسید مالیک در 98 گلابی با استفاده از HPLC تجزیه و تحلیل شد.

بیش از 100 ترکیب فرار را می توان در میوه گلابی شناسایی کرد.

اخیراً، پروفایل‌های ترکیبات فرار مربوط به عطر آنالیز و در هر دو «Dangsansuli» و «Nanguo» مقایسه شده است.

گزارش شده است که مواد فرار رایحه مرتبط با اسیدهای چرب عمدتاً از پیش سازهای متابولیک مشتق شده اند.

از آنجایی که موم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پس از برداشت گلابی است، پروفایل‌های متابولیکی ترکیبات موم 35 گلابی از پنج گونه گلابی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در مجموع 146 ترکیب موم، از جمله ترکیبات متشکل از اسیدهای چرب، استرها، الکل‌های اولیه و ترپنوئیدها شناسایی شد.

RNA های کوچک
MicroRNA ها (miRNAs) یک کلاس از RNA های غیر کد کننده 21 تا 24 نوکلئوتیدی هستند که نقش مهمی در رشد و توسعه دارند.

در نتیجه NGS و توالی یابی با توان عملیاتی بالا (HTS)، بسیاری از miRNA های مرتبط با صفات اقتصادی در گلابی شناسایی شدند.

تمرکز ویژه روی توسعه میوه گلابی و تنظیم آن توسط miRNA ها بود. وو و همکاران توالی یابی عمیق RNA های کوچک را از مراحل مختلف رشد میوه “Dangsansuli” انجام داد و دریافت که miR160 به عنوان تنظیم کننده یک عامل پاسخ اکسین در طول رشد میوه عمل می کند.

ما و همکاران تجزیه و تحلیل یکپارچه ای از مجموعه داده های توالی RNA-seq و RNA کوچک را از بافت های ناحیه بریده کاسه گلابی «گلابی معطر Korla» انجام دادند و دریافتند که miRNA های miR858b و miR160a-3p در برش کاسه گل نقش دارند.

علاوه بر این، miRNA ها نیز احتمالا با توسعه کیفیت میوه گلابی مرتبط هستند. با استفاده از تجزیه و تحلیل یکپارچه RNA های کوچک و توالی تخریب بافت های پوست میوه از گلابی “Meirensu” همراه با تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی، miR156 و خانواده ژن پیوند دهنده SQUAMOSA هدفمند آن (SPL) در بیوسنتز آنتوسیانین گلابی شرکت داشتند.

در مطالعه دیگری، وو و همکاران. [113] 9 miRNA مرتبط با متابولیسم قند و اسید (از جمله miR1132، miR5077، و miR396b) و 11 miRNA مربوط به بیوسنتز لیگنین (شامل miR397a، miR395a، و miR395a، و miR408b در مراحل مختلف رشد میوه‌های مختلف) را شناسایی کردند.

در مطالعه بعدی، نشان داده شد که PbrmiR397a محتوای لیگنین را با خاموش کردن سه ژن PbrLAC کاهش می‌دهد.

سایر miRNA ها (pyr-miR1809 و pyr-miR144-3p) ژن های LAC را هدف قرار دادند.

چندین مطالعه miRNA های مرتبط با طعم و عطر را در گلابی های “Suli” و “Nanguoli” مانند miR172، miR395، miR1132 و miR5077 شناسایی کردند.

علاوه بر این، miRNA‌های مرتبط با استرس زیستی/غیرزیستی در گلابی از طریق HTS شناسایی شدند، مانند مواردی که در دفاع از ویروس ساقه سیب (ASGV) نقش دارند، در میان سایر پاسخ‌های استرس، از جمله pbr-miR164، pbr-miR399، pbr-miR168، و pbr. -miR171 [118، 120، 121].

جالب توجه است، یک miR6390 مخصوص گلابی که ممکن است با تخریب DAM (جعبه MADS مرتبط با خواب) با استفاده از RNA کوچک و توالی یابی تجزیه کننده، رهاسازی خواب را افزایش دهد.