برای تهیه چرم قم از بذر گیاهان استفاده می شود

به طور کلی، پوست درجه سه و چرم قم تنها زمانی توسط دباغان خریداری می شود که آنها به طور خاص با خرید این درجه از پوست موافقت کرده باشند.

پوست هایی که استانداردهای کیفی درجه یک، دو یا سه را برآورده نمی کنند غیرقابل دباغ شدن تلقی می شوند.

آنها به دباغ‌ها ارسال نمی‌شوند و وارد کانال مناسب دیگری برای استفاده از مواد خام پوست حیوانات، خارج از صنعت چرم می‌شوند.

یک پوست تمام شده چرم دارای مقدار نسبتاً زیادی چرم است که می توانید هنگام تصمیم گیری در مورد محل برش از قطعات مورد استفاده در یک پروژه انتخاب کنید.

بر اساس مساحت پوست نسبت به بدن حیوان، برخی از قطعات کمی با کیفیت تر و کار با آنها کمی آسان تر خواهد بود.

چرم تمام شده معمولاً بر اساس نوع برش قابل خریداری است. این می تواند شامل مخفی کامل یا مناطق خاصی در آن باشد.

چرم

بر اساس نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید و ویژگی های عملکردی که در قطعه تمام شده می خواهید، دانستن برش های مختلف موجود می تواند مفید باشد.

یک پوست کامل چرمی کل پوست برنزه شده و برنزه شده یک حیوان را در بر می گیرد. از آنجایی که شامل نواحی تمام برش های مرتبط دیگر می شود، چرم موجود از نواحی نرم تر با ویژگی های کشش مختلف تا مناطق ضخیم تر و سفت تر پوست متغیر است. محدوده ضخامت و وزن چرم در کل پوست متفاوت است.

برش کناری یک پوست چرم نصف یک پوست کامل است که از طول وسط بریده شده است.

از آنجایی که این شامل حداقل بخش‌هایی از نواحی از تمام برش‌های مرتبط می‌شود، چرم موجود از نواحی نرم‌تر با ویژگی‌های کششی مختلف تا مناطق ضخیم‌تر و سفت‌تر پوست متغیر است.

برش شانه یک پوست چرمی از ناحیه شانه حیوانات می آید. این ناحیه عموماً احساسی محکم و در عین حال شکل پذیر و انعطاف پذیر دارد. برش های شانه برای ابزارسازی به خوبی کار می کنند.