بن خرید زیتون کبابی لوراس در کشورهای غریبی مردم را متعجب ساخت

زیتون گنجینه ای از غذاهای مدیترانه ای است. آنها نه تنها طعم لذیذی دارند، بلکه منبعی غنی از ویتامین ها و ریز عناصر هستند. 

علاوه بر این، کالری کمی دارند و از هضم غذا پشتیبانی می کنند. این یک میان وعده سالم و خوشمزه برای همه است. خوردن 7 عدد زیتون در روز برای داشتن تندرستی و لاغری کافی است. خودت ببین!

درخت زیتون (Olea europaea L.) یا “زیتون اروپایی” به طور طبیعی در سراسر دریای مدیترانه وجود دارد. از تحقیقات باستان شناسی می دانیم که درخت زیتون از بیش از 3500 سال قبل از میلاد مسیح کشت می شده است امروزه مزارع زیتون حدود 8 میلیون هکتار است.

درخت زیتون بسیار کند رشد می کند، اولین میوه های خود را بعد از 10 سال می دهد. در اواخر فوریه و اوایل اسفند شکوفا می شود، اما زیتون از اکتبر تا دسامبر می رسد.

رنگ زیتون کبابی لوراس نشان دهنده درجه رسیده بودن آنهاست. البته زیتون سبز کمترین رسیده است. سپس زیتون قهوه ای برداشت می شود. و در پایان فصل زیتون هایی با رنگ بنفش تیره یا سیاه برداشت می شود.

زیتون تازه تلخ و قابض است. بنابراین، آنهایی که برای خوردن در نظر گرفته شده اند تخمیر می شوند، یعنی به سادگی ترشی می شوند.

زیتون های در نظر گرفته شده برای مصرف ترشی هستند، بنابراین آنها تمام مزایای ترشی را دارند: آنها پریستالسیس روده را تنظیم می کنند و از فلور باکتریایی حمایت می کنند.

زیتون های در نظر گرفته شده برای مصرف ترشی هستند، بنابراین آنها تمام مزایای ترشی را دارند: آنها پریستالسیس روده را تنظیم می کنند و از فلور باکتریایی حمایت می کنند.

افرادی که اغلب زیتون می خورند سطوح بالاتری از سروتونین (هورمون مسئول احساس سیری) در خون خود نسبت به دیگران دارند. بنابراین به ندرت سراغ شیرینی ها و سایر محصولات پر کالری می روند. به گفته محققان آلمانی، رایحه های موجود در روغن زیتون باعث سیری بیشتر آن در بین انواع مختلف چربی می شود. 

روغن موجود در زیتون دارای خواص ضد تصلب شرایین است. تحقیقات نشان داده است که پلی فنل هیدروکسی تیروزول موجود در روغن زیتون دارای اثر آنتی اکسیدانی است و اثرات نامطلوب رژیم غذایی پرچرب را معکوس می کند. 

همین ترکیب سطح نشانگرها را کاهش می دهد که نشان دهنده افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین است که اغلب در افراد چاق و در رژیم غذایی پرچرب مشاهده می شود.