تاثیر چای سبز کیسه ای گلستان بر سلامت بدن از زبان پزشکان آمریکایی

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. انواع مختلفی از چای وجود دارد، به عنوان مثال، سیاه، زرد، آبی، سبز، سفید.

چای سبز به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، محبوب ترین است. خواص چای سبز و اثرات درمانی آن برای هزاران سال مورد قدردانی قرار گرفته است.

چای سبز به عنوان وسیله ای برای لاغری و پاکسازی بدن از سموم بیشترین محبوبیت را به دست آورد. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که از بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد حمایت می کند.

شایان ذکر است که “چای سبز کیسه ای گلستان” از انواع مختلفی از چای تشکیل شده است. تفاوت بین گونه ها عمدتاً در موارد زیر است:

شرایطی که چای سبز در آن کشت می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها طعم و خواص سلامتی آن را تعیین می کنند. علاوه بر این، زمان برداشت بسیار مهم است. 

این تأثیر زیادی بر محتوای اسانس برگها دارد. در بهترین مزارع چای، توجه ویژه ای به زمان برداشت برگ ها می شود. گران‌ترین انواع چای سبز از برگ‌هایی که در سحر چیده می‌شوند، زمانی که هنوز با شبنم صبحگاهی پوشیده شده‌اند، به دست می‌آیند.

یک ویژگی مهم نیز سن برگ ها و نحوه برداشت آنها است. منطقه ای از جهان که چای سبز از آنجا می آید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرآیند تهیه چای سبز به این صورت است که برگها حداکثر یک ساعت پس از چیدن آنها، قبل از شروع تخمیر، درمان می شود. چون برگ های چای سبز تخمیر نمی شوند، تقریباً تمام مواد مفید برای سلامتی در آنها باقی می ماند. در درجه اول:

به لطف محتوای بالای آنتی اکسیدان های قوی، عصاره چای سبز دارای خواص ضد سرطانی است. این مواد از DNA در برابر رادیکال های آزاد و آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. 

ثابت شده است که رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن با تعدادی از پیامدهای منفی برای سلامتی همراه است.

اقدامی که از کار سیستم قلبی عروقی حمایت می کند

چای سبز به دلیل خواص و ترکیبی که دارد تأثیر مفیدی بر عملکرد سیستم قلبی عروقی دارد. از رسوب رسوبات روی دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند و به همین دلیل نفوذپذیری آنها افزایش می یابد. 

مواد موجود در چای سبز از جذب کلسترول در جریان خون جلوگیری می کند، به کاهش ویسکوزیته پلاکت ها کمک می کند و از تشکیل لخته جلوگیری می کند. 

در نتیجه نوشیدن چای سبز از فشار خون بالا جلوگیری می کند، خطر حمله قلبی، بیماری عروق کرونر قلب و سکته را کاهش می دهد.