توقف تولیدات کارتریج چاپگر اچ پی به دلیل آلودگی هوای تهران

تونر چاپگر چیست؟

افرادی که سال هاست از چاپگرهای خانگی استفاده می کنند احتمالاً به جوهر سنتی – رنگدانه مایع که می توان آن را در ظروف مخصوص خریداری کرد عادت کرده است.

با این حال، برخی از مدل‌ها – بعداً به آن خواهیم پرداخت – از تونر استفاده می‌کنند. او دقیقا چیست؟

به زبان ساده تونر پودر رنگی است که در طی فرآیند چاپ با حرارت بسیار بالا (بین 120 تا 180 درجه سانتیگراد) به کاغذ منتقل می شود.

به همین دلیل، کارتریج چاپگر اچ پی را اغلب در محاوره‌ای به عنوان جوهر پودری می‌نامند، هرچند برای دقت باید توجه داشت که ترکیبی متفاوت از جوهر دارند.

جوهر چاپگر معمولی متشکل از رنگدانه ها و همچنین مواد نگهدارنده، پلیمرها، منعقد کننده ها و ترکیبات کلات کننده و غیره است. تونرها حاوی رنگدانه، موم پلی پروپیلن، ذرات آهن و رزین هستند که به پودر اجازه می دهد تا به سطح کاغذ بچسبد.

تونر در مقابل جوهر مزایا و معایب

خوب، اکنون می دانید تونر چیست و چه تفاوتی با جوهر دارد. اما دلیل خرید پرینتری که از تونر و نه جوهر استفاده می کند چیست؟ اول از همه، کارایی.

دستگاه‌های اداری که روی تونرها کار می‌کنند قطعا کارآمدتر هستند – آنها سریع‌تر کار می‌کنند و خود کارتریج‌ها خیلی کمتر از جوهر تعویض می‌شوند.

با شرط بندی روی چاپگر تونر، از یک مشکل دیگر جلوگیری می کنیم. عیب پرینترهای جوهردار این است که در طول دوره های عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه، ممکن است جوهر خشک شود.

این به سادگی از استفاده بیشتر از تجهیزات جلوگیری می کند و شما را مجبور به خرید جوهر جدید می کند.

آیا استفاده از تونر مضراتی دارد؟ اول از همه باید قیمت خود دستگاه را مشخص کنیم که معمولا بیشتر از مدلی است که از جوهر استفاده می کند. عیب دیگر این است که مدل های تونر استاندارد فقط سیاه و سفید چاپ می کنند.

به طور دقیق، تونر همان “پودری” است که قبلا توضیح دادیم. با این حال، به طور کلی پذیرفته شده است که این اصطلاح برای اشاره به کل کارتریج چاپگر استفاده می شود.

از این نظر تونر از عناصر دیگری نیز تشکیل شده است. این یک تراشه است که همکاری بین چاپگر و تونر را امکان پذیر می کند، یک واشر که از ریختن پودر در دستگاه جلوگیری می کند و یک اسکاج که مقدار پودر را ترشح می کند.