خوردن همزمان ژله آماده خانواده و کیک بیماری قلبی ایجاد می کند

از طرف دیگر ژله های شیرین واقعاً هرگز از مد خارج نشده اند. آنها با ادویه‌ها، آب‌میوه‌ها، شراب‌ها، میوه‌ها و آجیل‌های مختلف طعم‌دار می‌شدند و در رنگ‌هایی که می‌توانستید رنگ می‌شدند.

دیدن ژله آماده خانواده که به صورت قلعه، نشان رسمی یا سایر مواد غذایی ساخته شده اند، غیر معمول نبود. گاهی اوقات ژله را با صفحات شیرینی درست می‌کردند، گاهی در یک لیوان با ژله‌های متضاد در بافت و رنگ می‌گذاشتند.

گاهی اوقات قالب‌بندی نمی‌شدند تا نقطه عطفی آشنا یا نمادی را نشان دهند یا برش‌هایی شبیه به چیزهای مختلف داشته باشند.

من پیوندی را در زیر به یک صفحه وب غذاهای تاریخی اضافه کرده ام که در آن می توانید برخی از تفریحات شگفت انگیز ژله را با استفاده از قالب های دوره مشاهده کنید.

ژله‌ها غذای بی‌صدا و پرهزینه‌ای بودند، به‌طوری‌که بدیهی است که نشان‌دهنده موقعیتی بود که می‌توان چنین خوراکی لذیذی را روی میز گذاشت.

متأسفانه در قرون وسطی زندگی روزانه به شدت توسط کلیسای کاتولیک اداره می شد و در روزهای مختلف سال مردم اجازه نداشتند از جمله گوشت و از جمله ژله بخورند.

در آن زمان می‌توانستید انواع و قسمت‌های خاصی از ماهی را بجوشانید تا زمانی که مایع شروع به ژله شدن کند، اما نتیجه نهایی اغلب می‌توانست یک ژله ضعیف و غیرقابل پیش‌بینی باشد.

خوشبختانه منبع جدید و مؤثرتری از ژلاتین در اوایل قرن شانزدهم در اروپا پدیدار شد. Isinglass شکل خالصی از ژلاتین است که از مثانه شنا یا صدای ماهی (به ویژه ماهیان خاویاری) ساخته شده است.

خیلی گران بود و خیلی دنبالش بود. امروزه شیشه لیوان در ساخت ژله از بین رفته است و عمدتاً برای شفاف سازی آبجو و شراب و به عنوان چسب برای صحافی و نگهداری کتاب فروخته می شود.

به نظر می رسد مردم علاقه ای به بازآفرینی تصادفی تکنیک ها و دستور العمل های آشپزی مبهم و فراموش شده از روی کنجکاوی ندارند. تکان دهنده است، اما واقعیت دارد. باور کن من نگاه کردم