دامادی که شب عروسی خود لباس کار برق به تن کرد

این مطالعه داده‌های اساسی را برای توصیف اثرات نگهداری منسوجات رسانا با بررسی مقاومت‌های الکتریکی و ویژگی‌های سطحی آنها در طول سایش و نگهداری با استفاده از لباسشویی، خشک‌کن و سیستم‌های مراقبت از لباس بخار به دست آورد.

برای تکرار فرآیند نگهداری لباس کار برق، در مجموع 20 چرخه شستشو با یا بدون مواد شوینده و سپس خشک کردن با لیوان انجام شد.

هنگامی که از مواد شوینده در حین شستشو استفاده می شد، مواد تشکیل دهنده آن با منسوجات رسانا در تعامل بوده و در نتیجه مقاومت آنها را افزایش می دهد.

بنابراین، توصیه می شود که مقدار کمتری از مواد شوینده استفاده شود زیرا در غیر این صورت شستشوی لباس بدون استفاده از مواد شوینده دشوار است.

روش خشک کردن بهینه به نوع الیاف نساجی رسانا بستگی دارد.

خشک کن برای منسوجات آبدوست مانند پارچه های پنبه ای توصیه می شود، در حالی که خشک کردن خطی برای منسوجات حاوی پلی اورتان توصیه می شود.

منسوجات رسانا توسط سیستم مراقبت از لباس بخار بهتر از لباسشویی و خشک کن معمولی نگهداری می شوند.

با این حال، از آنجایی که استفاده از سیستم مراقبت از لباس بخار به تنهایی نمی تواند به طور موثر خاک ها را از لباس ها پاک کند، منسوجات رسانا باید با کاهش تعداد چرخه های معمولی شستشو و خشک کردن و افزایش استفاده از مراقبت از لباس بخار برای دستیابی به طول عمر لباس هوشمند مورد انتظار حفظ شوند.

سپس آزمایش‌های کششی تا حداکثر ازدیاد طول هر پارچه برای شناسایی تغییرات مقاومت در طول فرآیند سایش انجام شد.

مقاومت‌های الکتریکی اولیه تقریباً همه منسوجات رسانا تغییر ناچیزی را در حداکثر کشیدگی نشان داد.

فقط منسوجات بافتنی با محتوای پلی یورتان بالا تغییر قابل توجهی در مقاومت الکتریکی در جهت طولی نشان دادند.

انتظار می‌رود نتایج این مطالعه به توسعه لباس‌های هوشمندی کمک کند که می‌توانند در برابر پوشیدن و نگهداری روزانه مقاومت کنند.