درمان بیماری با استفاده از نقره در صنعت پزشکی

نقره ممکن است همیشه آن جلال و توجه طلا را جلب نکند، اما همچنان یکی از مفیدترین فلزات گرانبها در جهان است. فناوری خورشیدی، الکترونیک، لحیم کاری و لحیم کاری، بلبرینگ موتور، دارو، اتومبیل، تصفیه آب، جواهرات، ظروف غذاخوری، و مجموعه فلزات گرانبها شما – نقره را می توان عملاً در همه جا پیدا کرد.

بر اساس گزارش موسسه نقره، در سال 2018 تقاضای جهانی برای نقره برای اولین بار از سال 2015 افزایش یافت و با 4 درصد افزایش به 1.03 میلیارد اونس رسید. بخشی از این افزایش تقاضا در نتیجه افزایش علاقه به شمش های نقره و سکه های شمش نقره به عنوان دارایی های ثروت آفرین بود در این میان نگاهی به نقاشی با رنگ روغن داشته باشیم.

1. اتومبیل
وسایل نقلیه موتوری به همان اندازه که به سوخت وابسته هستند به نقره نیز وابسته هستند.

به گفته موسسه نقره، سالانه بیش از 36 میلیون اونس نقره در خودروسازی استفاده می شود. به عنوان مثال، این موسسه می گوید، هر اتصال الکتریکی در یک ماشین مدرن با کنتاکت هایی با روکش نقره فعال می شود. راه‌اندازی موتور، تنظیم صندلی‌های برقی، باز کردن شیشه‌های برقی و بستن صندوق برق، همگی با استفاده از یک سوئیچ غشایی نقره‌ای انجام می‌شوند.

نقره همچنین به ایمنی خودرو کمک می کند. این موسسه می‌گوید خطوط سرامیکی نقره‌ای که به شیشه‌های عقب شلیک می‌شوند (و شیشه‌های جلوی خودروهای جدیدتر) برای ذوب شدن یخ و حفظ مه شیشه‌ها گرما ایجاد می‌کنند در این میان نگاهی به نگهداری طلا در فویل آلومینیوم داشته باشیم.

علاوه بر این، نقره اغلب در شمع های با کارایی بالا استفاده می شود و ضد یخ از اکسید اتیلن، ترکیبی که با استفاده از نقره در طی فرآیند شیمیایی ساخته می شود، تولید می شود.

2. فناوری خورشیدی
سلول های خورشیدی که به عنوان سلول های فتوولتائیک (PV) نیز شناخته می شوند، نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کنند. نقره در ایجاد این تبدیل نقش دارد.

چگونه از نقره در سلول های خورشیدی استفاده می شود؟ به گفته موسسه نقره، پودر نقره به خمیری تبدیل می شود که روی ویفر سیلیکونی قرار می گیرد. هنگامی که نور به سیلیکون برخورد می کند، الکترون ها آزاد می شوند و نقره – بهترین رسانای جهان – الکتریسیته را برای استفاده فوری حمل می کند یا برای استفاده بعدی در باتری ها ذخیره می کند. Mining.com اشاره می کند که پنل های خورشیدی تجاری حدود 20 گرم نقره در هر واحد مصرف می کنند.

ما به صنعت خورشیدی در چشم انداز بلندمدت خود در مورد قیمت نقره و ارزیابی عوامل قیمت نقره در سال 2017 اشاره کردیم. این یک استفاده رایج برای نقره است که از بین نمی رود!

در آوریل 2019، محققان دانشکده بازرگانی کنت مقاله ای را منتشر کردند که در آن اظهار داشتند که افزایش تقاضا برای پنل های خورشیدی باعث افزایش قیمت نقره می شود.

3. الکترونیک
به گفته موسسه نقره، نقره تقریباً در هر دستگاه الکترونیکی ظاهر می شود. همانطور که موسسه توضیح می دهد، اگر چیزی دارای کلید روشن و خاموش باشد، احتمالا مقداری نقره در داخل آن وجود دارد. رسانایی الکتریکی فوق‌العاده این فلز سفید به این معنی است که برای صفحه‌های تلویزیون، سوئیچ‌ها، بردهای مدار چاپی و مجموعه‌ای از محصولات الکترونیکی دیگر ایده‌آل است در این میان نگاهی به نگهداری زیتون برای مدت طولانی داشته باشیم.

4. لحیم کاری و لحیم کاری
نقره در لحیم کاری و لحیم کاری یک سرباز است.

هنگامی که قطعات فلزی مانند لوله‌ها، شیرآلات، کانال‌ها و سیم‌های برق به هم متصل می‌شوند، بسته به میزان حرارت اعمال شده، این فرآیند به عنوان لحیم کاری یا لحیم کاری شناخته می‌شود. این موسسه توضیح می دهد که بدون نقره، هیچ یک از این اتصالات به اندازه مواد اولیه محکم، نشتی یا رسانای الکتریکی نخواهد بود.

لحیم کاری به اتصال قطعات فلزی در دمای کمتر از 600 درجه سانتیگراد (حدود 1100 درجه فارنهایت) اشاره دارد، در حالی که لحیم کاری به اتصال قطعات فلزی در دمای بالاتر از 600 درجه سانتیگراد اشاره دارد.

5. بلبرینگ موتور
دفعه بعد که سوار هواپیما یا هلیکوپتر شدید، از نقره تشکر کنید. موتورهای جت و موتورهای هلیکوپتر برای ادامه کار به این فلز متکی هستند.

به گفته موسسه نقره، از آنجایی که موتورهای جت و هلیکوپتر برای مدت طولانی در دماهای بالا کار می کنند، به یاتاقان های توپ قوی تری نسبت به سایر ماشین آلات نیاز دارند.

آبکاری نقره این موتورها را تقویت می کند. همچنین اصطکاک بین یاتاقان‌ها و محفظه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد و در صورت خرابی موتور، خاموش شدن ایمن را ممکن می‌سازد.

6. پزشکی
باور کنید یا نه، نقره به مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند، درست مانند قرص‌ها و آمپول‌ها. این در واقع یک آنتی بیوتیک طولانی مدت است در این میان نگاهی به نقره فروشی اصفهان داشته باشیم.

به گفته موسسه نقره، برای چندین دهه، پزشکان چند قطره نیترات نقره را به چشم نوزادان می‌ریزند تا از عفونت جلوگیری کنند. در طول جنگ جهانی اول، زخم های میدان نبرد در ورق نقره پیچیده می شد و بخیه های نقره زخم های عمیق را می بستند.

این موسسه می‌گوید اخیراً، باندها و پمادها حاوی نقره برای دفع باکتری‌ها هستند. و مراکز مراقبت‌های بهداشتی با «ابر میکروب‌های» مقاوم به آنتی‌بیوتیک با تجهیزات و لوازم نقره‌ای مانند ابزار جراحی، سوزن‌ها، گوشی‌های پزشکی، مبلمان و ملحفه‌ها مبارزه می‌کنند. روکش‌های نقره‌ای نیز روی وسایل پزشکی مانند کاتترها و لوله‌های تنفسی برای مبارزه با میکروب‌ها اعمال می‌شوند.

  • منابع:
  1. What Is Silver Used for? 10 Fascinating Uses for Silver
  • تبلیغات:
  1. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای
  2. با روش های زیر ایده هایی جدید برای کارآفرینی پیدا کنید!
  3. نهال در اکوسیستم چه نقشی دارد؟
  4. کشف گونه ای از دکمه ای سحرآمیز در اتریش!