روغن موتور بهتام sn در تابوت پادشاه عربستان پیدا شد

مهم نیست که روغن موتور یا روان کننده موتور یا روغن موتور بهتام sn نامیده می شود، مقدار مناسب این ماده لغزنده نقش حیاتی در موتور احتراق داخلی خودرو شما دارد. به طور خلاصه، روغن موتور کمک می کند:

  • اصطکاک را به حداقل برسانید
  • آلودگی ها را حذف کنید
  • از اجزای موتور محافظت کنید
  • تنظیم دما

برخی از روغن های موتور بسته به مواد استفاده شده در روغن و نوع موتور، این وظایف را بهتر از بقیه انجام می دهند.

اما قبل از اینکه به انواع مختلف روغن کاری بپردازیم، بیایید اهمیت تعویض روغن را مرور کنیم.

لحظه ای به آنچه در داخل موتور خودرو می گذرد فکر کنید. انفجارهای کنترل شده باعث باز و بسته شدن سوپاپ ها، حرکت پیستون ها و چرخش میل لنگ می شود.

این با سرعت فوق العاده سریع و همه با اجزای فلزی اتفاق می افتد. روغن موتور برای این عملیات حیاتی است اما در نهایت فرسوده یا می سوزد. روغن موتور در حالت اوج:

روغن

روغن کاری را حفظ می کند: قطعات فلزی موتور زیاد دوام نمی آورند اگر روغنی وجود نداشته باشد که کارها را روان نگه دارد.

به علاوه، کاهش اصطکاک ناشی از روغن با شرایط خوب، موتور را قادر می‌سازد تا کارآمدتر کار کند (که به مصرف سوخت و طول عمر موتور کمک می‌کند).

آلودگی‌ها را از بین می‌برد: آلودگی موتور از منابع زیادی مانند ذرات ریز فلز، کثیفی و لجن (روغن قدیمی که به یک ماده ژل مانند غلیظ می‌شود) ناشی می‌شود.

این ناخالصی ها بر نحوه عملکرد روغن موتور و عملکرد موتور، از جمله انتشار گازهای گلخانه ای تأثیر می گذارد. تعویض روغن تنها راه از بین بردن این ناخالصی هاست.

از آسیب موتور جلوگیری می کند: تمام قطعات متحرک در نهایت خراب می شوند و اجزای موتور هیچ تفاوتی ندارند.

روغن تازه این فرسودگی و پارگی اجتناب‌ناپذیر موتور را محدود می‌کند (یا حداقل به تأخیر می‌اندازد)، از جمله لکه‌های فلزی که از دیواره‌های سیلندر و سر پیستون جدا می‌شوند.