روفرشی ۱۲ متری رز مریم هدیه وزیر به سفیر فرانسه خبرساز شد

عوامل متداول برای انتخاب فرش به عنوان مواد کفپوش ممکن است شامل میرایی صدا، راحتی زیر پا (از جمله نرمی و پاسخ حرارتی)، پیشگیری از آسیب، ترجیحات زیبایی شناختی، مقاومت در برابر لکه، استحکام، دوام و هزینه باشد.

در ایالات متحده، روفرشی ۱۲ متری رز مریم و موکت حدود 54 درصد از بازار کفپوش را تشکیل می دهند که نسبت به 66.9 درصد یک دهه قبل کاهش یافته است.

این روند نزولی اغلب به بازار رو به رشد کفپوش های سطح سخت نسبت داده می شود، اگرچه فروش فرش با افزایش محبوبیت کفپوش های سطح سخت رشد کرده است.

Q2: فرش چگونه بر شیمی داخل خانه تأثیر می گذارد؟
فرش‌ها می‌توانند از طریق مکانیسم‌های مختلفی بر شیمی داخل ساختمان تأثیر بگذارند: به عنوان منبع اصلی انتشار شیمیایی، به عنوان مخزنی برای جذب و انتشار مجدد مواد شیمیایی (جذب/واجذ)، و به‌عنوان رسانه‌ای که از دگرگونی‌ها در میان مواد شیمیایی داخلی، مانند اکسیداسیون، پشتیبانی می‌کند.

فرش به عنوان منابع مواد شیمیایی در محیط داخلی فرش ها به عنوان منبع اولیه ترکیبات آلی فرار (VOCs) در محیط داخلی عمل می کنند.

اصطلاح اولیه به مواد شیمیایی اطلاق می شود که هنگام نصب در مواد وجود دارد و سپس در داخل خانه آزاد می شود و بنابراین انتشار اولیه از اکثر مصالح ساختمانی وجود دارد.

بسیاری از مطالعات به درک ما کمک کرده‌اند که صدها VOC و ترکیبات آلی نیمه فرار (SVOCs) از فرش، لایه‌های زیرین و چسب‌ها ساطع می‌شوند.

برخی از VOCهای شناسایی شده عبارتند از 4-phenylcyclohexene (4-PCH، منبع بوی جدید فرش)، ترکیبات معطر (استایرن، بنزن، تولوئن، زایلن ها) و فرمالدئید.

انتشار اولیه از فرش می تواند بر سطح کل VOC داخلی تأثیر بگذارد، و می تواند به ارزیابی های حسی فضاهای داخلی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی داخلی کمک کند.

مطالعات فرش عوامل انتشار یا غلظت VOCهای خاص یا کل (TVOC) ناشی از توده ها یا پشته ها و چسب های فرش را گزارش می کند که در چندین مرتبه بزرگی متغیر است.

مطالعات مختلف محدوده‌های فاکتور انتشار را گزارش می‌کنند که 10-10000 میکروگرم در متر مربع در ساعت-1 را شامل می‌شود.