زنی با آویشن قرمز خواهر شوهرش را مسموم کرد

آویشن بخصوص آویشن قرمز نه تنها یکی از محبوب ترین گیاهان آشپزی امروزی است، بلکه سابقه طولانی استفاده به عنوان یک درمان کننده و محافظ دارد.

به عنوان مثال، در دوران رومیان، برای پیشگیری و درمان مسمومیت مصرف می شد.

در روزهای قبل از یخچال و قوانین ایمنی مواد غذایی، از جمله آویشن در دستور العمل ها، حداقل محافظتی در برابر گوشت فاسد و بیماری های ناشی از غذا وجود داشت.

قبل از اینکه آنتی بیوتیک های مدرن وارد صحنه شوند، از روغن آویشن برای درمان بانداژ استفاده می شد.

چه متوجه شده باشید یا نه، احتمالاً قبلاً از این گیاه دارویی استفاده کرده اید زیرا تیمول، فعال ترین ماده آویشن، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن، در دهان شویه Listerine و Vicks VapoRub یافت می شود.

این واقعیت که این محصولات کلاسیک، اگرچه خیلی طبیعی نیستند، استفاده از تیمول را انتخاب می کنند، نشان دهنده مزایای دارویی این گیاه همه کاره است.

آویشن

آویشن (Thymus vulgaris) گیاهی است که از خانواده نعناع (Lamiaceae) است. این گیاه از خویشاوندان جنس پونه کوهی Origanum است.

آیا آویشن یک سبزی است؟ این یک گیاه بیشتر به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود.

زیرا گیاهان چیزی هستند که بیشتر غذا را طعم دهنده می کنند (و مواد مغذی را نیز تامین می کنند) در حالی که سبزیجات گیاهانی هستند که می توان آنها را به عنوان یک ماده اصلی مصرف کرد.

به عبارت دیگر، گیاهان معمولاً در مقادیر کمتر از سبزیجات مصرف می شوند.

گیاهان آویشن در حال حاضر در سرتاسر جهان کشت می شوند و برگ های تازه آن معمولاً خشک شده و به عنوان چاشنی آشپزی استفاده می شود.

این گیاه در ده ها گونه وجود دارد، اما آویشن فرانسوی رایج ترین آن در نظر گرفته می شود.

آویشن برای چه کاری مفید است؟ طبق گزارشی در سال 2018، آویشن فعالیت های ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطان، ضد التهابی و ضد اسپاسم را نشان می دهد.