زنی با چیلر صنعتی سبحان موفق به ساخت ربات آشپز شد

به جای آب خنک کننده، چیلر صنعتی سبحان از هوای محیط برای دفع گرما از مبرد در کندانسور استفاده می کنند. درباره چیلرهای هوا خنک در مقابل چیلرهای آب خنک بیشتر بدانید.

این نوع چیلر از مبرد برای خنک کردن سیالات و فضاهای پردازش استفاده می کند. یک کمپرسور به عنوان نیروی محرکه برای پمپاژ مبرد در اطراف سیستم استفاده می شود.

چیلرهای جذب بخار فاقد کمپرسور در واحد هستند. در عوض، آنها از یک منبع گرما استفاده می کنند، به عنوان مثال. انرژی خورشیدی یا اتلاف گرما برای هدایت مایع خنک کننده در سیستم.

این فرآیند با خنک کننده مایع در یک اواپراتور شروع می شود که آن را به شکل گاز تبدیل می کند.

در مرحله بعد، خنک کننده گازی توسط یک جاذب غلیظ مانند لیتیوم بروماید یا آمونیاک که توسط یک ژنراتور ارائه می شود جذب می شود.

چیلر

در نهایت، محلول رقیق شده خنک کننده را جذب می کند در حالی که گرما توسط آب خنک کننده جذب می شود.

محلول رقیق مایع خنک کننده و جاذب از طریق مبدل حرارتی به ژنراتور جریان می یابد و در آنجا گرم می شود.

مایع خنک کننده از محلول بخار می شود، متراکم می شود و دوباره برای خنک شدن به بیرون فرستاده می شود. جاذب که اکنون غلیظ شده است نیز بازیافت می شود.

چیلرهای گلیکول انواع خاصی هستند که از پروپیلن گلیکول، ضد یخ، در سیستم استفاده می کنند. آنها به طور گسترده در کاربردهای غذایی مانند تولید الکل و برای سیستم های خنک کننده آبجو استفاده می شوند.

نحوه عملکرد چیلرهای گلیکول مانند چیلرهای استاندارد می باشد.

چیلرهای گریز از مرکز از اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و دستگاه انبساط معمولی تشکیل شده‌اند، اما دارای پروانه‌های چرخان اضافی هستند که مبرد را فشرده می‌کنند و آن را در سراسر سیستم حمل می‌کنند.

آنها برای عملیات خنک سازی متوسط تا بزرگ (از 150 تا 6000 تن تبرید) مفید هستند.