ساعت دیواری خاتم کاری با ضمانت 100 ساله روانه بازار شد

اصل کار ساعت شمعی بسیار ساده است. شمع سوزان موم را می سوزاند و طول آن را کوتاه می کند. مقیاس روی آن امکان جهت گیری زمانی را فراهم می کند. 

جالب است که از ساعت دیواری خاتم کاری می توان به عنوان ساعت زنگ دار استفاده کرد. میخی که در ارتفاع مناسب کوبیده شده است پس از مدتی با صدایی روی ورق فلزی که روی زمین گذاشته شده است می افتد و صدای بسیار کمی ایجاد می کند. خیلی مبتکرانه است، اینطور نیست؟

اصل کار ساعت شمعی بسیار ساده است. شمع سوزان موم را می سوزاند و طول آن را کوتاه می کند. مقیاس روی آن امکان جهت گیری زمانی را فراهم می کند. 

جالب است که از چنین ساعتی می توان به عنوان ساعت زنگ دار استفاده کرد. میخی که در ارتفاع مناسب کوبیده شده است پس از مدتی با صدایی روی کف فلزی می افتد. 

کاملاً مشخص نیست که چه کسی یا چه زمانی برای اولین بار از شمع برای اندازه گیری زمان استفاده کرد. مشخص است که این روش در اوایل قرون وسطی هم در کشورهای آسیایی و هم در کشورهای اروپایی رواج داشت.

چنین مکانیزمی مبتنی بر یک پنجه قفل کننده و یک راکر است که برای مدت کوتاهی، پنجه قفل را با یک حرکت نوسانی آزاد می کند تا بتواند در یک زاویه خاص در یک زمان از پیش تعیین شده بچرخد. 

بهترین راه برای درک نحوه عملکرد آن این است که ببینید این دستگاه چگونه کار می کند. برای درک بهتر نحوه کار ساعت مکانیکی، در اینجا ویدیوی کوتاهی وجود دارد که نحوه عملکرد این اختراع انقلابی را نشان می دهد.

پیشرفت اصلی ساعت مکانیکی استفاده از یک نوسان ساز مکانیکی پایدار است که معمولاً به عنوان آونگ شناخته می شود. 

مطالعه دقیق از مخترع آونگ ریاضی توسط گالیله گالیله رهبری شد که بر اساس قانون دوم ترمودینامیک دقیقاً حرکت چنین آونگی را توصیف کرد و نظم شگفت انگیز آن را کشف کرد. 

مدت زمان چرخش پاندول به دامنه آن بستگی ندارد، بلکه فقط به طول خود آونگ بستگی دارد. در فیزیک، این مفهوم به عنوان هم زمان شناخته می شود. 

بنابراین، آونگ می تواند به عنوان یک تثبیت کننده نسبتاً دقیق برای حرکت نوسانی پنجه در یک ساعت عمل کند و بسیار دقیق تر از یک راکر مکانیکی است.