شیره انگور سنتی زخم معده را التیام می بخشد

انواع مختلف ملاس در مراحل جداگانه تولید شکر تولید می شود. پس از اولین جوش و سانتریفیوژ، یک ملاس روشن باقی می ماند که همچنان حاوی کریستال های قند زیادی است. از آن شکر و شیره کمی تیره تر به دست می آید که اکنون بیشتر شبیه شربت است.

بعد از سومین جوش، شیره انگور سنتی سیاه باقی می ماند که تقریباً حاوی کریستال قند است، اما مواد معدنی بیشتری دارد. بنابراین ملاس نیشکر سبک بسیار شیرین تر از ملاس سیاه است که طعم آن بیشتر شبیه شیرین بیان است.

امروزه، شربت غنی از مواد مغذی، که به‌اصطلاح «محصول زائد» حاصل از تولید شکر در نظر گرفته می‌شود، هنوز هم در اهمیت آن به‌عنوان تأمین‌کننده مواد مغذی مهم دست کم گرفته می‌شود. پس باید وقت بگذارید و با ما نگاهی به کاربردها و مواد مغذی ملاس بیندازید.

ملاس حاوی مواد فعال مهم متعددی است و بسیار مغذی محسوب می شود. با مواد باکیفیت خود، مکملی ایده آل برای تغذیه روزانه است.

از خون سازی حمایت می کند و در نتیجه از بیماری هایی مانند کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 که به عنوان کم خونی خطرناک نیز شناخته می شود، جلوگیری می کند.

ملاس ساخته شده از قند نیشکر همچنین از تثبیت سیستم قلبی عروقی کمک می کند، به خلط سرفه کمک می کند و در ترکیب با غذاهای غنی از فیبر، تأثیر مثبتی بر روده ها دارد.

همچنین متابولیسم پوست را تحریک می کند و همچنین می تواند کمک کننده خوبی برای بی خوابی باشد.

حتی گفته می شود که اثر کمی قلیایی دارد ، به طوری که می تواند به محافظت از ارگانیسم در برابر اسیدی شدن کمک کند. در حالی که شکر ایزوله تشکیل اسید می دهد، ملاس به ویژه نوع تیره آن حاوی نمک های معدنی پایه با ارزش است.

ملاس به ویژه با محتوای مواد حیاتی مهم آن مشخص می شود.

ملاس همچنین ویتامین های مهم B را که برای انواع عملکردهای بدن ضروری است، فراهم می کند. آنها نه تنها بینایی را بهبود می بخشند.

بلکه از بیماری های پوستی و اختلالات سیستم عصبی و همچنین کمبود آهن و کم خونی جلوگیری می کنند. بنابراین ملاس مکمل ایده آلی برای رژیم غذایی ویژه برای کم خونی است.