صابون ان جی زردچوبه و رفع یخ زدگی موتور اتومبیل

مواد تمیز کننده ای که ما در خانه های خود استفاده می کنیم حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند.

با این حال، اگر در نظر داشته باشیم که فلسفه ضایعات صفر شامل به حداقل رساندن مواد بسته بندی مورد استفاده ما می شود، می توان با حذف صابون مایع، که ماده تمیزکننده ای است که در طول روز بیشتر از آن استفاده می کنیم، از زندگی خود شروع به ساخت صابون طبیعی کرد.

قبل از اینکه به سراغ ساخت صابون ان جی زردچوبه بروید، صحبت در مورد صابون مایع، محتویات و مضرات آن مفید است.

سدیم لوریل سولفات که به ویژه برای کف کردن استفاده می شود، می تواند باعث تحریک پوست شود.

با این حال، این مواد شیمیایی می توانند از سینک های ما خارج شده و با سیستم های تصفیه بیولوژیکی شهرداری ها به خانه های ما بازگردانده شوند یا می توانند با سایر منابع آبی مخلوط شوند و ماهی ها و سایر موجودات زنده را تهدید کنند.

برای اطلاع دقیق از مضرات SLS می توانید با کلیک بر روی مقاله زیر مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مواد شیمیایی در محصولات آرایشی و بهداشتی و خطرات آنها برای سلامتی
از طرف دیگر صابون های مایع ضد باکتریایی با محتوای تری کلوزان خود سلامتی را به طور قابل توجهی تهدید می کنند.

مطالعات نشان می دهد که تریکلوزان که برای از بین بردن میکروب ها استفاده می شود، بر عملکرد عضلات و ساختار اسکلتی تأثیر منفی می گذارد.

در مطالعه منتشر شده در آخرین شماره مجله پزشکی Proceedings of the National Academy of Sciences، اثرات تریکلوزان بر روی موش ها و ماهی ها آزمایش شد.

موش‌هایی که در معرض تریکلوزان قرار گرفتند، 25 درصد کاهش در عملکرد قلب در 20 دقیقه و کاهش 18 درصد در قدرت گرفتن بازو به مدت 1 ساعت داشتند.

علاوه بر این، ماده تیرکلوزان که باکتری های مضر بدن را از بین می برد، باکتری های مفید را نیز از بین می برد و به سلامتی آسیب می رساند.

تریکلوزان می تواند با کلر موجود در آب برهمکنش داشته باشد و به مواد سرطان زا مانند کلروفرم و دیوکسین تبدیل شود و وقتی جذب پوست شود می تواند اثر سرطان زایی مستقیم داشته باشد.

آیا هر صابون جامد صابون طبیعی است؟
با توجه به اثرات مضر صابون های مایع بر مردم و طبیعت و کاهش ضایعات بسته بندی در محدوده صفر زباله، بدون شک بازگشت به گذشته و استفاده از صابون جامد انتخاب سالم تری است.

اما نکته دیگری که نباید فراموش کرد، ترجیح صابون های طبیعی در انتخاب صابون جامد و دقت در انتخاب صابون است.