فوم صندلی 405 که در زیر آن مواد جاساز شده بود

با کاوش در تحقیقات گذشته در مورد مواد فوم صندلی خودرو، بدون شک واضح است که مواد پلی یورتان را می توان با استفاده از فرمولاسیون رفتار تنش-کرنش، خواص فوم فوق الاستیک یا ترکیبی از پارامترهای هایپرالاستیک و ویسکوالاستیک مدل کرد.

انتخاب فرمول در مطالعه تحلیلی منحصراً به ماهیت تحقیق بستگی دارد.

اکثر کارهای تحقیقاتی گذشته فقط خاصیت هایپرالاستیک کف را در نظر گرفته اند

مطالعات متری مواد، خواص ویسکوالاستیک برای ارزیابی مواد فوم صندلی 405 تحت بارگذاری برشی یا منحنی تنش-کرنش برای نظارت بر رفتار بالشتک.

علاوه بر این، این تحقیقات تنها بخش خاصی از کل صندلی خودرو یا تعامل بسیار خاص بین صندلی و بدن انسان را در نظر گرفتند.

مطالعات بسیار کمی پیدا شده بود که ملاحظاتی برای ترکیب فرمول‌های مختلف برای مدل‌سازی کل صندلی داشته باشد، با این حال این مطالعات با استفاده از سیستم چند درجه آزادی، روش پارامترهای جرم توده‌ای یا برخی ابزارهای غیر محدود انجام شد.

هیچ یک از مطالعات موردی قبلی، مدل‌سازی شبیه‌سازی صندلی کامل خودرو را در محیط المان محدود با اجرای فرمول‌های مواد ترکیبی نشان نداده بود.

از این رو، یک شکاف تحقیقاتی در توسعه شبیه‌سازی المان محدود کل صندلی ماشین با استفاده از فوم پلی‌اورتان با فرمول‌های مواد ترکیبی وجود دارد و بنابراین، تقاضا برای یک راه‌حل مبتنی بر شبیه‌سازی جامع برای قضاوت در مورد سطح ارتعاش در هر نقطه از کل صندلی ماشین ایجاد می‌شود.

ترکیب‌های مختلفی با در نظر گرفتن فرمول‌های بالقوه امکان‌پذیر است، اگرچه قضاوت دقیق برای انتخاب مدل ریاضی مناسب برای اجرای شبیه‌سازی رایانه‌ای بی‌عیب ضروری است.

هدف این مقاله تحقیقاتی پر کردن شکاف در ادبیات موجود با ترسیم یک شبیه‌سازی مبتنی بر المان محدود متمایز است که برای کل صندلی خودرو با مناسب‌ترین ترکیب از فرمول‌های ریاضی برای مواد فوم صندلی تنظیم شده است.

در طول این مطالعه تحقیقاتی، یک صندلی ماشین غیر مستحکم ساخته شده است.

ابعاد صندلی بر اساس پارامترهای بهینه صندلی توصیه شده و دستورالعمل های صنعتی است.

در طول این دوره از کار شبیه سازی، ترکیبی از خواص مواد هایپرالاستیک و ویسکوالاستیک در نظر گرفته شده است.

یک تکنیک شبیه‌سازی جامع شامل تمام پارامترهای ورودی لازم برای ایجاد یک مدل شبیه‌سازی از کل صندلی ماشین برای ارزیابی ارتعاشات عمودی از نظر شتاب‌گیری در پشت سر، پشتی و بالشتک توضیح داده شده است.