لباس زنانه چیست

در طول تاریخ، زنان به چهار دلیل عمده لباس می پوشیدند: محافظت در برابر عوامل، حفظ حیا، تزیین زینت و تثبیت موقعیت. زن اوایل قرن بیست و یکم لباس های ساخته شده در کارخانه های مدرن را از طریق سیستم پیچیده تجارت جهانی به دست می آورد، اما اهداف اساسی او تغییر نکرده است.

زنان می خواهند در زمستان گرم، در تابستان خنک و در تمام طول سال راحت و جذاب باشند. زنی که در این محیط یک سارافون طراح را انتخاب می‌کند به همان اندازه به وضعیت علاقه مند است که یک جوان شیک پوش قرن نوزدهم لندنی در حال خرید لباس Worth یا یک خانم رومی که تونیک خود را با جواهرات طلا تزئین می‌کند.

از قدیم الایام، انسان‌هایی که در آب و هوای سرد شمالی زندگی می‌کردند، لباس‌های متناسب با خزهای گرم می‌پوشیدند، در حالی که آن‌هایی که در مناطق گرم‌تر زندگی می‌کردند، عمدتاً از لباس‌های پوشیده مانند کیتون یونانی (یک تکه پارچه مستطیلی که از شانه‌ها بیرون کشیده می‌شد و در کمر نگه داشته می‌شد، استفاده می‌کردند. کمربند) یا ساری هندی.

لباس در قرون وسطی در اروپا بر اساس تونیک و شنل رومی بود. لباس به تدریج دوخت تر شد. در قرن شانزدهم، زنان در انگلستان، فرتینگال فرانسوی را به کار گرفتند، چارچوبی از حلقه‌های ساخته شده از استخوان نهنگ یا مواد سبک دیگر که دامن‌ها را روی آن می‌پوشیدند. در پایان قرن هفدهم، فرتینگاله از بین رفت و زنی خوش لباس، دامن بیرونی کوتاهی را روی دامن بلندتر داخلی، شکم‌دار و نیم تنه‌ای صاف با آستین‌هایی تا آرنج می‌پوشید. دامن های گشاد در اواسط قرن هجدهم دوباره مد شدند. در طول انقلاب فرانسه، زنان در آن کشور لباس‌های دایرکتوری با کمر بلند، یقه‌های کوتاه، آستین‌های پفی و دامن‌های تنگ بلند می‌پوشیدند. استایلی که بعد از آن، لباس امپراتوری، مشابه بود اما دامن کامل داشت.

در تمام این اعصار، لباس ها توسط زنان خانه ساخته می شد و یا توسط خیاطان برای زنان می دوختند. تولید انبوه لباس های مردانه پس از جنگ داخلی آغاز شد، اما لباس های زنانه تا دهه 1920 به صورت سفارشی ادامه یافت. توسعه چرخ خیاطی لباس های مردانه آماده را کاربردی کرده بود. اما برای لباس‌های آماده زنان، مانع دیگر و شاید مهم‌تر، جلب رضایت زن خوش‌پوش و پذیرش شیوه جدید لباس‌سازی بود.

در طول دهه 1920 زیباترین مدل تونیک زنانه، توسعه تکنیک های تولید صنعتی، ظهور صنعت تبلیغات، و رشد طبقه حرفه ای شهری به پیشرفت صنعت پوشاک آماده زنان کمک کرد. تصویر محصول تغییر کرد. اگرچه لباس‌های تازه تولید شده اغلب مناسب نیستند، اما در دورانی که صنایع مصرفی جدید به سرعت شیوه‌ای را که آمریکایی‌ها به کالاهای تولید انبوه فکر می‌کردند، بازتعریف کردند، به عنوان مدرن و مد روز دیده می‌شد. زنان آمریکایی پوشاک آماده را راحت، مقرون به صرفه و به روز یافتند.

با این وجود، لباس ها همچنان به هزینه های اضافی برای تغییر نیاز دارند تا مناسب باشند. مشکل عدم وجود یک سیستم اندازه گیری قابل اعتماد بود. هر سازنده سیستم انحصاری و حتی دلخواه خود را ایجاد کرد و اندازه ها اغلب بر اساس داده های اندازه گیری بدن نادرست یا وجود نداشتند.

بنابراین، زمانی که در اواخر دهه 1940، انجمن سفارش پستی آمریکا (MOAA) از اداره ملی استانداردها (NBS) که اکنون مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) است، درخواست کرد که این یک پیشرفت بزرگ در پوشاک زنان باشد. مطالعه ای بر روی اندازه گیری های بدن زنان به منظور ایجاد استاندارد اندازه برای لباس های زنانه آماده. تولیدکنندگان به استفاده از استانداردهای حاصل از این پروژه برای تولید لباس زنانه در بیشتر قرن بیستم ادامه دادند.در این میان یه نگاهی به کاور مبل سلطنتی داشته باشیم

در اوایل دهه 2000 مطالعات بیشتری برای به روز رسانی اطلاعات و نوسازی استانداردها انجام شد. تیپ‌های بدن آمریکایی از سال 1940 تغییر کرده بود و زنان در آغاز قرن قد بلندتر و سنگین‌تر بودند.

در اوایل قرن بیست و یکم، لباس‌ها با الگوی پیچیده‌ای از تولیدکنندگان، پیمانکاران و خرده‌فروشان تولید و فروخته می‌شوند. شرکت‌های تولیدی بزرگ در ایالات متحده لباس‌ها را طراحی و به بازار عرضه می‌کنند و یک شرکت اغلب دارای برندهای مختلفی است. بیشتر این شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها، در مکان‌هایی که هزینه‌های نیروی کار پایین است، با شرکت‌های فراساحلی قرارداد می‌بندند. با این حال، همانطور که مشاهده خواهد شد، بسیاری از این پیمانکاران، به ویژه پیمانکاران نزدیک به ایالات متحده، بیشتر محصولات خود را از پارچه های تولید شده در ایالات متحده، در نتیجه توافق نامه های تجاری مانند NAFTA (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) تولید می کنند.در این میان یه نگاهی به قیمت روفرشی کشدار ایرانی 12 متری داشته باشیم

برای حفاظت از صنعت نساجی داخلی با توجه به برنامه ریزی برای ناپدید شدن سهمیه های پوشاک چینی در سال 2008، اختلاف نظر قابل توجهی در مورد اینکه آیا مزیت های تعرفه ای از صنعت پوشاک در مکان هایی مانند مکزیک در برابر سیل لباس های ارزان قیمت چین محافظت می کند وجود داشت.

  • منابع:
  1. Women’s Apparel
  • تبلیغات:
  1. استفاده از این سارافون دخترانه برای مجالس
  2. آمار پوشش سارافون دخترانه در کشور
  3. بهترین سارافون دخترانه چه رنگی است؟
  4. دوخت سارافون دخترانه به چه صورت است؟