لوله پلیکا سایز 250 و کشف جسد در درون آن

اسکات کافین، یک دانشمند پژوهشی در هیئت کنترل منابع آب ایالتی کالیفرنیا، تأثیرات میکروپلاستیک ها در آب آشامیدنی را بر سلامت انسان، و همچنین تأثیرات بالقوه سلامتی مواد افزودنی مختل کننده غدد درون ریز در سیستم های توزیع آب را مطالعه می کند.

او موافق است که تحقیقات بیشتری در مورد کیفیت آب و لوله پلیکا سایز 250 آب آشامیدنی مورد نیاز است.

Coffin می گوید: آلاینده های سیستم توزیع آب آشامیدنی ناشی از لوله های پلاستیکی اغلب مورد بررسی قرار نمی گیرند.

صادقانه بگویم، این موضوع در صنعت آب به نوعی فراموش شده است.

Whelton و همکارانش به طور فعال سوالاتی را در مورد آلاینده های احتمالی در آب حمل شده در لوله های پلاستیکی و انواع دیگر آب آشامیدنی دنبال کرده اند.

در مطالعه‌ای در سال 2014، این تیم 11 ترکیب آلی مرتبط با PEX، از جمله تولوئن – یکی از 90 آلاینده‌ای که EPA برای آن محدودیت‌های قانونی برای آب آشامیدنی تعیین کرده است – در آبی که با لوله‌های PEX نصب شده در شش لوله در تماس بود شناسایی کردند.

ساختمان یک ماهه “انرژی خالص صفر”. این ترکیبات در آب ورودی به ساختمان یافت نشد.

دو سال بعد، تیم مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن آلاینده‌های منتشر شده توسط لوله‌های مسی و 11 مارک از مجموع چهار نوع لوله پلاستیکی را مقایسه کرد.

آستانه رشد میکروبی در تماس با آب برای سه روز اول قرار گرفتن در معرض با سه مارک لوله PEX فراتر رفت.

سپس، در یک مطالعه در سال 2017، Whelton و سایر همکاران دریافتند که فلزات سنگین، از جمله مس، آهن، سرب و روی به صورت رسوب انباشته شده و در داخل لوله‌های آب آشامیدنی PEX در سیستم لوله‌کشی یکساله خانه‌ها، فلس‌هایی تشکیل می‌دهند.

ولتون می‌گوید هیچ یک از این سه مطالعه، که همگی توسط NSF (بنیاد ملی علوم) ایالات متحده تأمین مالی شده‌اند و با لوله‌های دارای گواهی استاندارد 61 انجام شده‌اند، برای ادعای مستقیم سلامتی طراحی نشده‌اند.

در عوض آنها قرار بود آلاینده‌های بالقوه را آشکار کنند – که برخی از آنها می‌توانند پیامدهایی برای کیفیت و سلامت آب داشته باشند – که می‌توانستند از طریق فعل و انفعالات بین آب آشامیدنی و لوله‌های پلاستیکی تولید شوند.

با این حال، هر یک از این مطالعات، توجه ویژه NSF (سازمان غیرانتفاعی آزمایش و صدور گواهی) را جلب کرد که درآمد ۱۲۳ میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد.

به صورت داوطلبانه، تولیدکنندگان محصولات از اجزای سیستم آب گرفته تا اجاق‌های مایکروویو ممکن است برای ارزیابی اینکه آیا محصولات با استانداردها (که اغلب با همکاری NSF تنظیم می شوند) مطابقت دارند یا خیر، به NSF یا هر یک از چندین رقیب دیگر پرداخت کنید.

طبق وب سایت NSF، چنین گواهینامه ای نشان می دهد که “یک سازمان مستقل فرآیند تولید یک محصول را بررسی کرده و به طور مستقل تشخیص داده است که محصول نهایی با استانداردهای خاصی برای ایمنی، کیفیت یا عملکرد مطابقت دارد.”