لیست افراد مشهوری که در دنیا همواره از قوری چینی صورتی استفاده می کنند!

قوری چینی صورتی ظرف منحصر به فردی است که برای تهیه چای استفاده می شود.

 بسیاری از این ها از خاک رس با پخت بالا، نوعی از خاک رس که به نام گایوان شناخته می شود، ساخته می شوند برخی نیز از خاک رس بنفش ساخته شده اند.

رایج ترین نوع قوری در خارج از هنگ کنگ، قوری چینی صورتی است نوع نشتی ارزان ترین است.

قوری با حرارت بالا:

قوری های چینی در سبک ها و اندازه های مختلف موجود هستند برخی کوچکتر و مناسب برای یک نفر هستند، در حالی که برخی دیگر برای دم کردن چای برای کل خانواده به اندازه کافی بزرگ هستند.

 برخی از سبک ها به انواع خاصی از چای مانند چای سبز و سفید اختصاص دارد.

قوری

 قوری های با آتش بالا برای این گونه ها بهترین هستند، در حالی که قوری های کم آتش برای چای های اولانگ، سیاه و پوئر بهترین هستند.

قوری آتش چینی توسط صنعتگران با استفاده از خاک رس باستانی Duanni ساخته شده است این خاک رس بسیار متخلخل است و می تواند آب بسیار داغ را در خود نگه دارد قالب گیری ترکیبی و دست ساز است. 

این قوری ها شکل زیبایی دارند و درب آن ها به خوبی قرار می گیرد فواره های صاف آنها به آب اجازه می دهد تا به سرعت بدون ریختن جریان یابد.

قوری های سفالی بنفش چینی یک راه عالی برای تهیه بسیاری از انواع چای هستند مواد چینی به اندازه‌ای ضخیم است که از جذب طعم‌های خیساندن قبلی به چای جلوگیری می‌کند.

 علاوه بر این، دیواره های نازک تورین امکان خنک شدن سریع تر و زمان انفوزیون کوتاه تر را فراهم می کند خواه از چای سبز، سیاه یا اولانگ استفاده می کنید، گیوان بهترین راه برای لذت بردن از یک فنجان چای است.

طراحی ساده Gaiwan استفاده از آن را آسان می کند دارای دهانه ای وسیع برای بارگیری برگ های بزرگ و روشی آسان برای ریختن برگ ها است.

بسیاری از گایوان ها دارای یک صافی هستند که می توانید از آن برای جدا کردن برگ های کوچک استفاده کنید برای تهیه چای نیز می توان درب سوپاپ را برداشت.

قوری چینی از جنس رس بنفش:

خاک رس بنفش یکی از رایج ترین انواع خاک رس برای ساخت قوری چینی است از خاک رسوبی حاصل از دریاچه های باستانی ساخته شده است.

 امروزه در یکسینگ، جنوب غربی شانگهای و استان جیانگ سو، در اعماق زمین دفن شده است. کوه Huanglong مربوط به 350 میلیون سال پیش است.

 علاوه بر دوام بودن، دارای مزایای زیبایی شناختی بسیاری از جمله ظرافت، سادگی و زیبایی است.

قوری سفالی بنفش یک قوری Yixing است که احتمالاً اولین در نوع خود باشد این گلدان سفالی که منشا آن استان جیانگ سو است، هم اهداف زینتی و هم کاربردی دارد. 

این ظروف اغلب با نقوش هندسی تزئین می شوند و معمولاً استوانه ای یا مربعی هستند.