مایع دستشویی عسل یک مهریه مهم در زمان قاجاریان بود

شستن دست ها با مایع دستشویی عسل تنها بخشی از بهداشت دست است. مراقبت از پوست به طور کلی مهم است، زیرا پوست شما موثرترین سد شما در برابر عفونت است.

پس از خشک شدن کامل دست‌ها، می‌توانید در موارد زیر به مراقبت از دست‌های خود کمک کنید:

کرم دست جاذب مبتنی بر آب را 3 تا 4 بار در روز یا اگر دست‌هایتان دائماً در آب است، بیشتر از آن استفاده کنید.
هنگام شستن ظروف برای محافظت از دستان خود از دستکش استفاده کنید.

هنگام باغبانی از دستکش استفاده کنید تا از تجمع خاک یا خراش جلوگیری شود. در صورت بروز یا ادامه تحریک پوستی با پزشک مشورت کنید.

نکته کلیدی برای شستن دست ها این است که مطمئن شوید تمام سطوح و نواحی دست، انگشتان و مچ دست خود را به طور کامل تمیز می کنید.

در اینجا مراحل دقیق تری برای شستشوی دست ها توصیه شده است. بعد از اینکه دستان خود را با آب و صابون خیس کردید، آنها را دنبال کنید.

مایع

پس از انجام این مراحل، می توانید دست های خود را بشویید و خشک کنید.

مایع ساده به اندازه مایع های ضد باکتری بدون نسخه در ضدعفونی دست ها خوب است. در واقع، تحقیقات نشان داده است که مایع  های ضد باکتری در کشتن میکروب ها بیشتر از صابون های معمولی و روزمره موثر نیستند.

در سال 2017، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از عوامل ضد باکتری تریکلوزان و تری کلوکاربان را ممنوع کرد. دلایل ذکر شده توسط FDA برای ممنوعیت این عوامل عبارتند از:

  • مقاومت آنتی باکتریال
  • جذب سیستمیک
  • اختلال غدد درون ریز (هورمون)
  • واکنش های آلرژیک
  • ناکارآمدی کلی

بنابراین، اگر بطری‌های قدیمی‌تری از مایع آنتی‌باکتریال را در انبار دارید، بهتر است از آنها استفاده نکنید. آنها را بیرون بیندازید و به جای آن فقط از صابون معمولی استفاده کنید.

همچنین، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دمای آب تفاوت ایجاد می کند. طبق یک مطالعه منبع معتبر، به نظر نمی‌رسد که شستن دست‌ها در آب گرم، میکروب‌های بیشتری را از بین ببرد.