مردی با اسپیرومتر خانگی چرخ ماشین همسرش را پنچر کرد

استفاده از اسپیرومتر خانگی را طبق دستورالعمل های متخصص مراقبت های بهداشتی خود ادامه دهید.

اگر بعد از عمل جراحی بر روی قفسه سینه یا شکم خود برش دارید، هنگام سرفه یک بالش یا یک حوله غلتان را محکم روی برش قرار دهید. این ممکن است به کاهش درد کمک کند.

هر بار که از اسپیرومتر خود استفاده می کنید امتیاز خود را یادداشت کنید. این می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

همچنین به پزشک کمک می کند پیشرفت شما را درک کند. اگر مدام هدف خود را از دست می دهید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر به هر دلیلی، از جمله درد یا تکرار استفاده، در استفاده از اسپیرومتر مشکل دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

اگر دچار تنگی نفس، سرفه خونی یا مشاهده مایع یا خون از محل برش هنگام سرفه می‌شوید، کمک اضطراری دریافت کنید.

اسپیرومتر

منبع معتبر نتایج متناقضی در مورد اثربخشی استفاده از اسپیرومتر انگیزشی در مقایسه با سایر تکنیک‌های تقویت‌کننده ریه پیدا کرده است.

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می تواند به افراد پس از جراحی کمک کند زیرا می تواند ریه ها را در هنگام استراحت در بستر فعال نگه دارد.

به نظر می رسد فعال نگه داشتن ریه ها با اسپیرومتر خطر ابتلا به عوارضی مانند آتلکتازی، ذات الریه، برونکواسپاسم و نارسایی تنفسی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، یک اسپیرومتر تشویقی ممکن است به افرادی با شرایط زیر کمک کند:

شکستگی دنده: شکستگی دنده می تواند منجر به عوارض ریوی متعددی مانند پنوموتوراکس، کوفتگی ریه و حتی نارسایی تنفسی شود.

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که استفاده از یک اسپیرومتر انگیزشی می تواند به کاهش این عوارض و کمک به عملکرد بهتر ریه ها کمک کند.

ذات الریه: اسپیرومتری انگیزشی معمولاً برای شکستن تجمع مخاطی که در ریه ها در افراد مبتلا به پنومونی ایجاد می شود استفاده می شود.