مردی با زعفران کادویی مصطفوی روز زن را به همسرش تبریک گفت

ممکن است از زعفران کادویی مصطفوی برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی استفاده شود. نویسندگان یک بررسی در سال 2015 به تحقیق در مورد زعفران و علائم PMS پرداختند.

زنان بین 20 تا 45 سال که روزانه 30 میلی گرم زعفران مصرف می کردند نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند علائم کمتری داشتند.

علاوه بر این، زنانی که فقط به مدت 20 دقیقه زعفران را استشمام کردند، سطوح پایین‌تری از هورمون استرس کورتیزول در بدن خود داشتند که ممکن است به کاهش علائم PMS کمک کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زعفران ممکن است به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک کند.

مطالعه ای در مجله تحقیقات قلب و عروق و قفسه سینه نشان داد که مصرف عصاره زعفران به افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر به کاهش شاخص توده بدنی (BMI)، توده چربی کل و دور کمر کمک می کند.

افرادی که این مکمل را مصرف کردند نیز در مقایسه با گروه دارونما کاهش اشتهایی داشتند.

زعفران

به طور کلی مصرف زعفران خطر کمی دارد. پخت و پز با زعفران راهی عالی برای افزودن آن به رژیم غذایی بدون خطر مصرف بیش از حد این ادویه است.

مصرف بیش از 1.5 گرم زعفران در روز به طور کلی بی خطر است، اما خوردن بیش از حد آن می تواند سمی باشد. محققان 5 گرم را یک دوز سمی می دانند.

دوزهای بسیار بالا ممکن است برای گروه های خاصی از افراد خطرناک تر باشد.

به عنوان مثال، نویسندگان یک مطالعه خاطرنشان می کنند که زنان باردار باید از مصرف بیش از 5 گرم زعفران در روز اجتناب کنند، زیرا این زعفران دارای اثر تحریک کننده بر روی رحم است.

احتمال بروز واکنش های آلرژیک وجود دارد. هر فردی که پس از مصرف زعفران علائم واکنش آلرژیک را تجربه می کند باید به پزشک مراجعه کند.

یک راه ساده برای تکمیل یک وعده غذایی با زعفران، اضافه کردن چند رشته به یک فنجان آب داغ است.