مردی که با فروش پسته تواضع میلیاردر شد

علاوه بر فیبر، چربی های سالم و محتوای کم کربوهیدرات موجود، تأثیر پسته تواضع بر متابولیسم گلوکز ممکن است به دلیل محتوای غنی کاروتنوئیدها باشد. یک مطالعه طولی 9 ساله که بر روی 1389 داوطلب سالمند سالم انجام شد، نشان داد که خطر ابتلا به اختلال در سطوح گلوکز ناشتا یا دیابت T2 در افراد دارای بالاترین چارک کل کاروتنوئیدهای پلاسما، 58 درصد کمتر از افراد در پایین ترین چارک، حتی پس از تنظیم.

برای متغیرهای مخدوش کننده احتمالی. در یک مطالعه تصادفی کنترل شده، مصرف 75 گرم در روز آجیل مخلوط (از جمله پسته) در 117 فرد مبتلا به دیابت نوع دو در طی 3 ماه به عنوان جایگزینی برای غذاهای حاوی کربوهیدرات در مقایسه با مصرف کلوچه های سالم گندم کامل یا نصف سهم.

از هر دو، برای اولین بار کاهش قابل توجهی در سطح HbA1c نشان داد، حتی اگر افراد از داروهای خوراکی ضد دیابت استفاده می کردند. علاوه بر این، و با وجود مصرف استاتین‌ها توسط افراد، بهبودی در کلسترول تام مشاهده شد.

علیرغم نتایج مثبت مشاهده شده برای متابولیسم گلوکز در شرایط ناشتا یا وضعیت پس از غذا، مطالعات بیشتری برای ارزیابی اثرات طولانی مدت مصرف پسته بر مقاومت به انسولین، ترشح یا کنترل دیابت ضروری است.

در سه مطالعه بالینی، اثر مکمل پسته بر غلظت گلوکز به عنوان یک پیامد ثانویه، با نتایج متناقض مورد ارزیابی قرار گرفت. در یک کارآزمایی بالینی متقاطع کنترل شده، شرکت کنندگان به طور تصادفی به یک رژیم مدیترانه ای یا یک رژیم مدیترانه ای مکمل با 20 درصد انرژی دریافتی به عنوان پسته به مدت 4 هفته در هر بازو تقسیم شدند.

آزمودنی‌ها در دوره مداخله کاهش معنی‌داری در غلظت گلوکز پلاسمایی ناشتا نسبت به دوره کنترل نشان دادند. پسته آجیل غنی از مواد مغذی با مشخصات غذایی سالم از جمله فیبر، چربی های سالم، فیتوسترول ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

شواهد رو به رشد نشان می دهد که مصرف آجیل، از جمله پسته، کیفیت رژیم غذایی را بهبود می بخشد و چندین ترکیب زیست فعال را با خواص شناخته شده برای مدیریت وزن، کنترل قند خون و سلامت عروق فراهم می کند.