مصرف بیش از حد توت خشک سیاه سبب بیماری آلزایر می شود

توت سفید درختی از آسیا است، اما این گیاه برای همیشه در اروپا ساکن شده است. میوه توت سفید بر خلاف ظاهر، علاوه بر سفید، می تواند قرمز یا سیاه نیز باشد و نام آن از رنگ سفید پوست است نه میوه. 

میوه توت خشک سیاه طعم کمی ترش دارد که با رسیدن شیرین تر و شیرین تر می شود و شبیه طعم شاه توت است. آنها در ماه جولای می رسند، کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین C هستند.

عملکرد

  • ضد ویروس
  • ضد قارچ
  • آنتی باکتریال
  • اشاره دارد

توت سفید به دلیل خواص مفیدش شناخته شده است. همانطور که توسط تحقیقات علمی تأیید شده است، توت دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به لطف آن از افزایش کلسترول در خون جلوگیری می کند. 

همچنین تاثیر مثبتی بر حفظ فشار خون طبیعی دارد. علاوه بر این، توت حاوی موادی است که سطح قند خون را کاهش می دهد که به کاهش هیپرگلیسمی پس از غذا کمک می کند. 

برگ های توت به دلیل فلاونوئیدهای موجود در آن، به از بین بردن باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس یا سالمونلا کمک می کند. 

به نوبه خود، آلکالوئیدهای موجود در برگ و پوست درخت دارای فعالیت ضد ویروسی هستند. علاوه بر این، توت سفید به مبارزه با کیلوگرم بیش از حد کمک می کند. 

علاوه بر این، میوه توت همچنین حاوی: آهن، ویتامین K، فیبر غذایی، ویتامین B2، منیزیم، پتاسیم است.

توت به دلیل اثر تسکین دهنده، رفع تغییر رنگ ها و انعطاف پذیری بیشتر پوست، در محصولات آرایشی مانند کرم ها نیز استفاده می شود. توت را می توان خورد به شکل میوه تازه یا خشک، آب میوه یا دم کرده از برگ آن. 
از دم کرده توت می توان برای شستشوی دهان در صورت التهاب گلو نیز استفاده کرد. علاوه بر این، توت سفید به لطف تحریک سیستم ایمنی، علائم آلرژی را تسکین می دهد.