مغز گردو هیرشا توسط سارق معروف هرمزگانی به سرقت کرد

گردو به ویژه مغز گردو هیرشا منبع بسیار خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. این موارد عبارتند از:

اسید فولیک: اسید فولیک که به نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود، عملکردهای بیولوژیکی مهمی دارد. کمبود اسید فولیک در دوران بارداری ممکن است باعث نقص مادرزادی شود.

فسفر: حدود 1 درصد از بدن شما از فسفر تشکیل شده است، ماده معدنی که عمدتا در استخوان ها وجود دارد. کارکردهای متعددی دارد.

ویتامین B6: این ویتامین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سلامت اعصاب حمایت کند. کمبود ویتامین B6 ممکن است باعث کم خونی شود.

منگنز: این ماده معدنی در بیشترین مقدار در آجیل، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

ویتامین E: در مقایسه با سایر آجیل ها، گردو حاوی سطوح بالایی از نوع خاصی از ویتامین E به نام گاما توکوفرول است.

گردو منبع بسیار خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. اینها عبارتند از مس، اسید فولیک، فسفر، ویتامین B6، منگنز و ویتامین E.

گردو

گردو حاوی مخلوط پیچیده ای از ترکیبات گیاهی فعال زیستی است. آنها فوق العاده غنی از آنتی اکسیدان هستند که در پوست قهوه ای متمرکز شده اند.

در حقیقت، گردو در مطالعه‌ای که محتوای آنتی‌اکسیدانی ۱۱۱۳ غذای رایج در ایالات متحده را بررسی می‌کند، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

برخی از ترکیبات گیاهی قابل توجه در گردو عبارتند از:

اسید الاژیک: این آنتی اکسیدان به مقدار زیاد در گردو به همراه سایر ترکیبات مرتبط مانند الاژیتانین ها یافت می شود. اسید الاژیک ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد.

کاتچین: کاتچین یک آنتی اکسیدان فلاونوئیدی است که ممکن است فواید سلامتی مختلفی از جمله ارتقای سلامت قلب داشته باشد.

ملاتونین: این هورمون عصبی به تنظیم ساعت بدن شما کمک می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.