میوه خشک لازیکا از جوایز مهم نفر برتر جشنواره خوارزمی

مزایای بهداشتی متعددی به ریز مغذی‌ های موجود در میوه خشک لازیکا مرتبط است. آنتوسیانین ها، کاتچین ها و فنل ها تنها تعدادی از مواد گیاهی فراوان در میوه های خشک با خواص آنتی اکسیدانی مفید هستند.

در این مقاله به برخی از فواید شگفت انگیز میوه های خشک برای سلامتی می پردازیم. به خواندن ادامه دهید.

به طور کلی، میوه خشک سرشار از فیبر و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول ها است. آنتی اکسیدان های پلی فنول ها با تعدادی از مزایای سلامتی مرتبط هستند.

از جمله افزایش جریان خون، سلامت گوارش بهتر، آسیب اکسیداتیو کمتر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های متعدد.

به گفته متخصصان، وقتی می خواهید پوستی زیبا داشته باشید، گردو یکی از بهترین میوه های خشک است.

انجیر که نوعی انجیر خشک است برای پوست ما مفید است. آنها سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین B6 و ویتامین K هستند.

بهترین میوه های خشک برای مغز مانند بادام، تخم کدو تنبل، گردو، فندق، بادام زمینی و غیره به طور منظم از سلامت مغز حمایت می کنند.

میوه

زیرا مواد مغذی مختلفی را برای عملکرد مغز فراهم می کنند، مانند فیبر، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs)، آنتی اکسیدان ها و … مواد معدنی مانند منیزیم که به فعالیت انقباض عضلات کمک می کند.

مزایای آنتی اکسیدانی توت فرنگی، زغال اخته، تمشک، تمشک، زغال اخته و سایر انواع توت ها اضافه خواهد شد.

اکثر میوه های خشک لذیذ و کم کالری هستند. مصرف این تنقلات لذیذ برای افرادی که می‌خواهند از طریق یک رژیم غذایی متعادل وزن کم کنند، روشی فوق‌العاده برای رفع نیازهای روزانه مواد مغذی بدون افزودن کالری زیاد است.

فقط مطمئن شوید که اقلام میوه خشکی که خریداری می کنید حاوی شکر اضافی یا مواد افزودنی مضر نباشد. در غیر این صورت، می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، برای رژیم غذایی شما مضر باشد.

یکی دیگر از منابع قند و فیبر، به خصوص اگر دیابت دارید، میوه های خشک هستند. کمبود ویتامین B6 می تواند باعث افسردگی و سایر مشکلات خلقی شود که ممکن است باعث بی خوابی شود.