نانوایی که مواد شوینده فله ای را برای پخت نان به نان میزد.

مواد شوینده فله ای به شما امکان می دهد لباس های خود را بدون مواد شیمیایی که به خانواده یا محیط زیست شما آسیب می رساند تمیز کنید.

اما یک خریدار باهوش باشید: فریب این ادعاها را نخورید که یک محصول «طبیعی» است در حالی که اینطور نیست. تحقیقات گروه کاری محیط زیست در مورد ایمنی 2500 محصول پاک کننده نتایج شگفت انگیزی را نشان داد و برخی از مارک های برجسته “سبز” رتبه های نگران کننده ای پایین دریافت کردند.

تمام محصولات لباسشویی مورد علاقه خود را در پایگاه داده تمیز کردن EWG جستجو کنید تا مطمئن شوید که انتخاب های شما تا حد امکان ایمن هستند.

شما همچنین می توانید مواد شوینده خود را بسازید. علاوه بر اجتناب از مواد شیمیایی، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. برخی از دستور العمل ها سه تا پنج سنت در هر بار را در مقایسه با بیست سنت یا بیشتر برای شوینده های فروشگاهی تخمین می زنند.

دستور العمل ها متفاوت است، اما ساده ترین آن را می توان تنها با دو ماده درست کرد: صابون کاستیل و سودا. سودای شستشو  یک تقویت کننده لباسشویی است که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بزرگ موجود است. Simply Clean، VIP و Arm & Hammer سه برند رایج هستند.

به سادگی صابون را رنده کنید یا تکه تکه کنید و در غذاساز بریزید. خوب با جوش شیرین مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید نیمی از جوش شیرین را با جوش شیرین یا بوراکس تعویض کنید، اگرچه بوراکس ممکن است در آب سردتر به خوبی عمل نکند.

از آنجایی که نسخه های DIY حاوی صابون (و نه مقدار زیادی از آن) به جای شوینده های صنعتی تولید شده که به طور خاص برای تمیز کردن لباس ها طراحی شده اند، ممکن است به خوبی محصولات تجاری تمیز نشوند.

در حالی که بسیاری از طرفداران DIY کاملاً از نتایج راضی هستند، برخی از کاربران قدیمی صابون لباس‌شویی خانگی لباس‌های تمیز خود را برای پاک کردن بقایای صابون از بین می‌برند و متوجه می‌شوند که آب شستشو به اندازه‌ای کثیف است که آنها را ترک کند.