نحسی قابلمه استیل زوپینی در جهیزیه عروس از خرافات همدانی ها

“فولاد ضد زنگ” فقط یک دسته بندی جامع نیست.

بسیاری از سازه های مختلف، یا “روکش ها” ارائه شده است. روکش فلزی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن لایه‌های فولاد ضد زنگ یک هسته آلومینیومی را ساندویچ می‌کنند و با فشار به یکدیگر متصل می‌شوند.

این ساختار استحکام فولاد ضد زنگ را با رسانایی حرارتی آلومینیوم ترکیب می کند و در نتیجه پخت و پز عالی و کنترل دمای مطلوب را به همراه دارد.

معمولاً، 3 لایه (زنگ نزن، آلومینیوم، ضد زنگ) یا 5 لایه (لایه های متناوب ضد زنگ و آلومینیوم – در مجموع پنج لایه) خواهید یافت.

در حالی که 5 لایه استاندارد طلایی در نظر گرفته می شود زیرا رسانایی گرمایی بیشتری را ارائه می دهد و بنابراین محافظت بیشتری در برابر نقاط داغ ارائه می دهد، یک 3 لایه با کیفیت بالا می تواند گرما را به همان خوبی در اکثر برنامه ها تحمل کند.

به طور کلی، قابلمه استیل زوپینی سبک تر از چدن هستند، اما سنگین تر از ظروف نچسب سنتی هستند.

و این سنگینی بیهوده نیست. در پخت و پز، شما می خواهید کمی وزن تابه ها را محکم کنید.

کاظمیفر می گوید: «توازنی بین خیلی سبک و درست وجود دارد، جایی که قسمت پایینی با پشتیبانی کافی برای توزیع گرما ساخته شده است، اما همچنین می توان به راحتی با یک دست مانور داد.

اگر قدرت بالاتنه‌ای را ندارید که بتوانید تابه‌ای سنگین‌تر را اداره کنید یا به سادگی تحرک دست و مچ را ندارید، به دنبال مجموعه‌ای با دسته‌های کمکی محکم و پهن باشید.

از نظر ارگونومی، آنها برای اکثر کاربران انتخاب بهتری هستند.

شکل ها و اندازه های تابه

هنگام انتخاب یک مجموعه، مهم است که در نظر بگیرید چه غذاهایی را بیشتر می‌پزید و معمولاً به چند نفر غذا می‌دهید.

فرانکه توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم ماهیتابه‌های ۸، ۱۰ و ۱۲ اینچی [یا ماهی‌تابه‌های سرخ‌کرده و تفت‌داده] ضروری هستند.

او “اندازه متوسط را برای همبرگر، پیاز سرخ شده و سینه مرغ برای دو نفر توصیه می کند، در حالی که اندازه بزرگتر برای وعده های غذایی یک غذا و فریتاتا عالی است.

” برای قابلمه ها، هر دو متخصص یک قابلمه 2 یا 3 لیتری را برای برنج و برای دستور العمل های کوچکتر، و یک قابلمه بزرگتر (مانند یک اجاق گاز یا اجاق هلندی) را برای سوپ، خورش و پخت دسته ای پیشنهاد می کنند.

در مورد مواد درب، در پایان روز، انتخاب فلز یا شیشه واقعاً بر عملکرد کلی مجموعه تأثیر نمی گذارد.

جایی که اهمیت دارد راحتی و ترجیح شخصی است: برخی از افراد شیشه را مفید می دانند، زیرا می توانند نگاهی به داخل آن بیندازند و ببینند در تابه یا قابلمه چه اتفاقی می افتد.