هر درباره ظروف مسی باید بدانید

خرید ظروف آشپزی می تواند یک کار دلهره آور باشد. گزینه های زیادی وجود دارد – میناکاری شده، چدن، فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، آلومینیوم، نچسب، مس – و همه آنها کاربردها و قیمت های بسیار متفاوتی دارند. وقتی صحبت از ظروف مسی به میان می‌آید، هزینه آن می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر نمی‌دانید چگونه از مس در آشپزخانه استفاده کنید.

اگر به فکر سرمایه گذاری روی ظروف مسی مشهد و افزودن این قطعات زیبا و مفید به مجموعه خود هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید و در نظر بگیرید.

از آنجایی که به راحتی می توان دمای آن را کنترل کرد، قابلمه های مسی برای آب کردن شکلات و آب نبات مناسب هستند

در دنیای فلزات، مس یکی از بهترین هادی های حرارتی است. خیلی سریع گرم می شود، بنابراین برخلاف چدن، دیگر نیازی به گرم کردن ظروف مسی نیست. در واقع، توصیه می شود تابه خالی را گرم نکنید. مس تنها فلزی است که قبل از شروع پخت و پز باید چیزی در آن آماده باشد.

مس به طور یکنواخت گرم می شود
مس به دلیل خاصیت رسانایی گرما، به طور یکنواخت نیز گرم می شود. بنابراین لازم نیست نگران نقاط داغ باشید. ظروف مسی سفید برای مواقعی که نیاز به کنترل و حفظ دمای ثابت دارید عالی است.

اما از حرارت زیاد استفاده نکنید!
از آنجایی که مس به سرعت گرم می شود و گرما را به طور مساوی توزیع می کند، به این معنی است که برای پختن آن نیازی به استفاده از گرمای زیادی ندارید. اگر یک دستور پخت با ظروف معمولی شما نیاز به حرارت متوسط ​​به بالا دارد، برای قطعات مسی خود از متوسط ​​تا کم استفاده کنید.

بله، مس کاملاً کارآمد است، اما شما نمی‌خواهید از حرارت زیاد استفاده کنید، زیرا بسته به اینکه ظروف از روکش فلزی نرم استفاده می‌کنند، می‌توانید آستر را ذوب کنید!

مس به سرعت سرد می شود
همانطور که به سرعت گرم می شود، مس نیز به سرعت سرد می شود. به همین دلیل است که بسیاری از آب نبات‌سازان و شکلات‌سازان از قابلمه‌ها و تابه‌های مسی استفاده می‌کنند. این ماده عالی برای استفاده در هنگام تهیه شیرینی (جایی که باید دما را کنترل کنید) و همچنین برای پروتئین های ظریف مانند ماهی و سس است.

از آنجایی که مس یک ماده واکنش پذیر است، بیشتر ظروف مسی کیلویی با فلز غیر واکنشی پوشانده شده اند

ظروف مسی روکش شده است
مس یک فلز واکنش پذیر است. در بیشتر موارد، این بدان معناست که نسبت به چیزی که می‌پزید، واکنش شیمیایی خواهد داشت و باعث می‌شود طعم فلزی به غذای شما نفوذ کند. به جز تابه‌های مربا و کاسه‌های سفیده تخم‌مرغ که به واکنش‌پذیری مس متکی هستند، بیشتر قابلمه‌ها و تابه‌های مسی با فلز غیر واکنشی پوشانده شده‌اند.

بدانید ظروف مسی شما با چه چیزی پوشیده شده است
قبل از شروع آشپزی، باید بدانید که ظروف مسی بزرگ شما با چه چیزی روکش شده اند. اگر با قطعات جدیدتر کار می کنید، احتمالاً با فولاد ضد زنگ روکش شده است، که محکم است و می تواند ظروف ساینده و مواد تمیز کننده بیشتری را تحمل کند.

  • منابع:
  1. 10 things you need to know about copper pots and pans
  • تبلیغات:
  1. استفاده از لباس زیر بسیار اهمیت دارد!
  2. تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه خشک
  3. استفاده از دستگیره کابینت در تمامی زمینه ها
  4. مصرف میوه خشک و خواص آن برای بدن