پخت انواع ماکارونی شکلی

پخت انواع ماکارونی شکلی به دلیل تفاوت در بافت اشکال متفاوت است، در واقع آن هایی که نازک تر هستند زمان پخت کمتری را احتیاج داشته و آن هایی که ساختار ضخیمی را دارند نیازمند زمان بیشتری برای آماده شدن می باشند. همچنین تعداد مراحل طرز تهیه این غذا نیز تأثیر زیادی در سرعت پخته شدن آن دارد ولی از آنجا که ماکارونی یکی از لذیذ ترین خوراکی ها بین عموم است افراد حتی سخت ترین دستورالعمل ها را برای تهیه آن به راحتی قبول کرده و حاضر به طبخ آن می شوند.پخت انواع ماکارونی شکلی

پخت انواع ماکارونی

پخت انواع ماکارونی ماکارونی منبع خوبی از دو ماده انرژی زا به نام پروتئین و کربوهیدرات می باشد. این غذا از جمله خوراکی های رژیمی است البته اگر سس آن نیز با مواد سالم تهیه شود. گوشت انواع ماکیان و یا ماهی ها، سویا، انواع سبزیجاتی همچون ذرت، دلمه، کلم و… از بهترین مکمل ها برای طبخ یک ماکارونی دلپذیر هستند. شاید برای شما این سوال پیش آمده که چرا نامی از گوشت قرمز نبرده ایم، زیرا این نوع گوشت مضرات زیادی دارد و بهتر است بسیار کم به مصرف برسد از این رو از نام بردن آن صرف نظر کرده ایم‌. و اما در مورد این خوراکی لذیذ باید گفت که هيچ زمان مشخصی وجود ندارد تا بتواند شما را برای مدت پخت انواع ماکارونی راهنمایی کند زیرا این عامل با توجه به حرارت فر و یا شعله اجاق گاز شما، میزان ضخامت فرم و شکلی که تهیه کرده اید و… کاملا متفاوت است ولی چند اصل اساسی وجود دارد که با رعایت آن می توانید هر نوع از ماکارونی را طبخ بنمایید. در ادامه به طور کامل با این اصول آشنا خواهید شد.

در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوش آید. یادتان باشد اگر میزان آب کم باشد ماکارونی ها به هم چسبیده و وا رفته می شود. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد شعله را روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد به اندازه ی دلخواه خود نمک و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده، ماکارونی ها را کم کم در آن بریزید و تا زمانی که به پخت دلخواه شما برسد چند باری آن را با قاشق هم بزنید. در نهایت آن ها را آبکش کرده و مقداری آب سرد بر رویش بپاشید تا به هم نچسبند. همچنین می توانید چند قطر روغن زیتون به آن اضافه کرده تا ماکارونی ها به خوبی از هم جدا شوند. و اما نکاتی که از سوی شما برای طبخ بهتر این غذا ملزم به رعایت می باشد عبارت است از:

  • آب را در دیگ سرپوشیده نجوشانید زیرا به محض رسیدن به نقطه جوش در زمان کوتاهی سر ریز شده برای شما موجب دردسر شود.
  • هرگز ماکارونی را در آبی که در حال جوش نیست قرار ندهید زیرا اینکار آن را به شکل رشته فرنگی و یا خمیر آبپز شده در می آورد.
  • این بدترین ایده است که دو نوع مختلف ماکارونی را با هم بپزید مگر اینکه اندازه و ضخامت آن ها مشابه هم بوده و مدت پخت یکسانی را دارنده باشند.
  • به جای آبلیمو های آماده موجود در فروشگاه ها بهتر است از آب لیمو ترش تازه که خودتان آن را تهیه کرده اید استفاده نمایید.
  • اگر مقدار کمی زردچوبه را نیز قبل از اضافه کردن ماکارونی به آب، به آن بی افزایید طعم و رنگ بهتری به آن می دهد، البته در صورتی که به مصرف آن آلرژی نداشته باشید.
  • اگر می خواهید این غذا را به شکل مقوی تری بپزید بهتر است از آب مرغ به جای آب و یا ترکیب هر دوی آن ها کنارهم استفاده نمایید.

بلافاصله پس از طی روند پخت و آبکش کردن ماکارونی می توانید از هر سس و یا مایه ای که دوست دارید، برای مخلوط کردن با آن استفاده کنید. پیشنهاد ما برایتان استفاده از سس های رژیمی بوده که آن را فقط از مواد ارگانیک تهیه کرده باشید تا خطری برای سلامت قلب و جسم شما نداشته باشند.

انواع ماکارونی شکلی

 انواع ماکارونی شکلی انواع مختلف ماکارونی شکلی، فقط از آرد گندم و مقداری آب و تخم مرغ تهیه می شوند. البته برخی از کارخانه ها برای اینکه محصولی متمایز با سایر فرآورده های موجود در بازار تولید کنند، ممکن است از آرد های دیگر همچون ذرت یا جو نیز استفاده نمایند و یا ترکیباتی برای افزایش کالری سوزی، تامین دو چندان انرژی بدن و… را به آن اضافه کنند. علاوه بر تنوع بافت ماکارونی ها، دستور پخت های بسیار متنوعی نیز برای این غذا وجود دارد، درواقع در هر کشور هزاران طرز تهیه مختلف برای آن با توجه به تفاوت ذائقه، فرهنگ و آداب و رسوم ارائه شده که این امر میل به مصرف این خوراکی منحصر به فرد را صد چندان افزایش می دهد.

تنوع در فرم انوع ماکارانی امتیاز های ویژه ای را به شما می دهد. برای مثال از آنجا که توجیه کودکان برای خوراندن اقسام مختلف غذا به آن ها کار آسانی نیست استفاده از انواعی که شکل حیوانات دارد قطعا می تواند این راه را برای شما هموار کند و یا برای تدارکات یک مهمانی، استفاده از انواعی که اشکال قلب و یا صدف دارند همان چیزی است که پذیرایی شما را در نظر همه جذاب تر می کند. اما اگر طرفدار سادگی هستید، ماکارونی های رشته ای که ظاهری کلاسیک و زیبا دارند انتخابی صحیح برای شما خواهد بود.

ماکارونی در سراسر جهان با بیش از ۶۰۰ شکل مختلف همچون حلزونی، دایره ای، صدفی، لوله ای، پیچ دار و… وجود داشته که هر شکلی نیز در طعم های مختلفی همچون سبزیجات، گوجه ای، فلفلی و… تولید و روانه بازار می شود. اما باید بدانید همه ی آن ها از لحاظ کیفیت یکی نبوده و گاها محصولات نامرغوب نیز در میانشان وجود دارد‌. تشخيص سلامت ماکارونی با نگاه کردن به آن هنگام خرید کمی مشکل است بنابراین پیشنهاد ما به شما تهیه ی آن از مارک های معتبر می باشد.

فروشگاه ما مجموعه ای وسیع برای ارائه ی انواع ماکارونی شکلی با کم ترین نرخ ممکن به طرفداران این خوراکی دلپذیر است. شاید با خود فکر کنید محصولات ما به دلیل قیمت ارزان از کیفیت خوبی برخودار نیستند ولی باید بگوییم که تمام آن ها از برترین برند های موجود در کشور بوده و ممتاز ترین درجه کیفی را دارا می باشند. تنها دلیل ما برای داشتن پایین ترین نرخ فروش در بازار، به همراه داشتن رضایت شما مشتریان خوب است.