چای خارجی کیلویی را با 5 نوع غذا هرگز با هم میل نکنید

گزارش شده است که مصرف چای اثرات مفیدی در برابر چندین نوع سرطان دارد.

در یک مطالعه مورد شاهدی بر روی بیماران مبتلا به سرطان مری در شانگهای، مصرف چای سبز با خطر کمتر سرطان مری همراه بود.

در یک مطالعه کوهورت آینده نگر در شهر یوشیمی در استان سایتاما، پاسخ دهندگان بر اساس مصرف روزانه چای سبز به سه گروه تقسیم شدند: کمتر از 3 فنجان، از 4 تا 9 فنجان و بیش از 10 فنجان.

افرادی که بیش از 10 فنجان چای خارجی کیلویی در روز مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در خطر ابتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ و کبد نشان دادند.

در یک مطالعه گزارش شده است که مصرف چای سیاه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان و زنان کاهش می دهد.

ارتباط بین مصرف چای سبز و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در یک مطالعه کوهورت آینده نگر مبتنی بر جمعیت که شامل 60567 مرد چینی 40 تا 74 ساله در ابتدا بود، مورد ارزیابی قرار گرفت.

آزمودنی ها به مدت 5 سال پیگیری شدند و 243 مورد سرطان کولورکتال شناسایی شد.

مصرف منظم چای سبز حداقل سه بار در هفته برای بیش از شش ماه متوالی با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در افراد غیر سیگاری مرتبط بود و با افزایش میزان مصرف چای سبز این خطر کاهش یافت.

هر 2 گرم افزایش مصرف برگ خشک چای سبز در روز با کاهش 12 درصدی خطر ابتلا به سرطان کولورکتال همراه بود.

با این حال، هیچ ارتباط معنی‌داری بین مصرف چای سبز با خطر سرطان روده بزرگ در میان سیگاری‌ها وجود نداشت که نشان می‌دهد مصرف منظم چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در بین افراد غیر سیگاری کاهش دهد.

در مجموع 13 مطالعه اپیدمیولوژیک شامل 6 مطالعه مورد شاهدی و هفت مطالعه کوهورت آینده نگر در یک متاآنالیز برای ارزیابی ارتباط بین مصرف چای و خطر ابتلا به سرطان اولیه کبد قرار گرفتند.

ارتباط معکوس با اهمیت مرزی بین مصرف چای و سرطان اولیه کبد با اثرات پیشگیرانه مصرف چای بر ایجاد سرطان اولیه کبد در مردان و زنان پیدا شد.

نتیجه گیری شد که مصرف چای سبز با کاهش متوسط خطر ابتلا به سرطان اولیه کبد مرتبط است.