چند فواید نوشیدن آب از ظروف مسی

آب ضروری ترین عنصر در این سیاره برای حفظ حیات است. 70 درصد بدن انسان ما از آب تشکیل شده است. بنابراین ایمن بودن آب ما بسیار ضروری است.

بسیاری از ما حتما شنیده‌ایم که پدربزرگ و مادربزرگ‌مان به دلایل مختلف می‌گویند آب آشامیدنی را در ظروف مسی ذخیره کنید. ذخیره آب در یک ظرف فلزی ممکن است قدیمی به نظر برسد و مورد نیاز نباشد، اما این روش قدیمی که در نوشته های باستانی آیورودا به آن اشاره شده است، اکنون توسط دانشمندان نیز پشتیبانی می شود جالب است بدانید قیمت ظروف مسی در تمامی مراکز فروش یکسان می باشد.

آب ذخیره شده در ظروف مسی ترجیحاً در طول شب یا حداقل به مدت چهار ساعت به طور طبیعی تصفیه می شود. می‌تواند میکروارگانیسم‌های نامرئی مضر، باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در آب را از بین ببرد که می‌توانند سلامت ما را تضعیف کنند و بیماری‌های مختلف منتقله از آب را به دنیا بیاورند.

مس یک ماده معدنی حیاتی است که برای سلامت انسان ضروری است. دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی است. از این رو عملکرد مناسب اندام های انسان و فرآیندهای متابولیک را تضمین می کند.

رگ های مسی به بداهه سازی سیستم گوارش ما کمک می کند
این روزها سوء هاضمه، اسیدیته و گاز از مشکلات بسیار رایجی هستند که با آن مواجه می شوند. اینجاست که مس کمک می کند و بنابراین نوشیدن آب از ظروف مسی بسیار توصیه می شود.

دارای چنین خواصی است که به از بین بردن باکتری های مضر برای ما کمک می کند. همچنین التهاب داخل معده را کاهش می دهد. بنابراین، آن را به یک درمان عالی برای زخم، سوء هاضمه و عفونت تبدیل می کند. جدای از آن مس همچنین به سم زدایی معده و تنظیم عملکرد کبد و کلیه ها و دفع مناسب مواد زائد و تضمین جذب مواد مغذی از غذا کمک می کند.

2. نقره به عنوان یک التیام دهنده سریعتر زخم عمل می کند
ظرف نقره به داشتن خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی بسیار معروف است و به همین دلیل ابزاری عالی برای بهبود سریع زخم ها محسوب می شود. خاصیت شفابخش آب ذخیره شده در ظروف مسی نه تنها محدود به التیام بخشی بیرونی بدن بلکه در داخل نیز می باشد. در کنار این مس، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند و به تولید سلول های جدید کمک می کند.

3. نوشیدن آب در رگ های مسی مغز ما را تحریک می کند
مس به عنوان محرک مغز و ویژگی های تشنجی ضد پیری شناخته می شود. مغز ما با انتقال تکانه ها از یک نورون به نورون دیگر از طریق سیناپس ها کار می کند. این نورون ها توسط غلافی به نام غلاف میلین پوشیده شده اند. مس در سنتز فسفولیپیدها وجود دارد که در تولید آن غلاف‌های میلین ضروری هستند و از این رو عملکرد مغز ما را تقویت می‌کند.

4. رگ های مسی از ما در برابر عفونت محافظت می کنند
مس ماهیت الیگودینامیکی دارد (اثر استریل کنندگی فلزات روی باکتری ها) و می تواند به طور موثر باکتری ها را از بین ببرد. به ویژه در برابر باکتری E.coli و S.aureus، دو باکتری که در محیط ما بسیار رایج هستند و باعث ایجاد بیماری های شدید در بدن انسان می شوند، بسیار موثر است. همچنین از انواع بیماری های منتقله از طریق آب مانند اسهال، اسهال خونی و یرقان جلوگیری می کند و بنابراین آب مس به عنوان ارزان ترین و آسان ترین راه حل برای کشوری که امکانات بهداشتی مناسبی ندارد، نامیده می شود.

5. آب مس به کاهش وزن کمک می کند
تقریباً همه مردم این روزها نگران وزن خود هستند و همچنین تقریباً بسیاری از افراد این روزها با افزایش وزن و مشکلات شکم بزرگتر مواجه هستند. با وجود رژیم غذایی، همه آنها از نتایج راضی نیستند. برای آنها نوشیدن 3-4 لیوان آب ذخیره شده در ظروف مسی بسیار مفید است. مس به تجزیه و از بین بردن سلول های چربی کمک می کند و در نتیجه به بدن شما کمک می کند تا فقط آنچه را که لازم است حفظ کند و بقیه را خارج کند.

6. برنز خطر سلول های سرطانی را کاهش می دهد
این روزها به تدریج سرطان بسیار شایع شده است. هم بر بیماران و هم بر خانواده‌هایشان اثر نامطلوبی دارد. مس در اینجا نیز می تواند بسیار مفید باشد. گفته می شود که ظروف برنز دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و از بین بردن اثرات سوء آنها کمک می کند که یکی از دلایل اصلی ایجاد سرطان است. اگرچه به طور دقیق ثابت نشده است بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این حقیقت مس دارای اثر ضد سرطانی کافی است.

7. مس روند پیری را کند می کند
پس از یک سن خاص، افراد نگران ظاهر شدن خطوط ریز روی صورت خود هستند. جدا از تمام راه حل های آرایشی و پزشکی، یک درمان طبیعی از آب رگ مسی وجود دارد که با تولید سلول های جدید پوست سالم و جایگزینی سلول های قدیمی تر، خطوط ریز صورت را به طور طبیعی کاهش می دهد. مس دارای خواص آنتی اکسیدانی و سلول سازی بسیار امیدوارکننده ای است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید روند پیری خود را کند کنید، نوشیدن آب ذخیره شده از ظروف مسی را شروع کنید.

8. مس با آرتریت، مفاصل ملتهب و کم خونی مبارزه می کند
مس ویژگی های ضد التهابی بسیار کارآمدی دارد که تسکین زیادی از درد مفاصل ملتهب مانند آرتریت و آرتریت روماتوئید ارائه می دهد. این ماده دارای ظرفیت تقویت استخوان و سیستم ایمنی است که آن را برای چنین بیمارانی آماده می کند. بنابراین نوشیدن آب شرب ارثی مس بسیار توصیه می شود. با وجود مس به جذب آهن در بدن کمک می کند که نقش کلیدی در مبارزه با کم خونی ایفا می کند.

9. نقره کار غده تیروئید را تنظیم می کند
ظروف نقره یکی از مهمترین عناصر برای عملکرد صحیح غده تیروئید است. کمبود مس می‌تواند عملکرد آن را ناهماهنگ کند. متخصصان می گویند یکی از موارد رایجی که در بین افراد مبتلا به بیماری های تیروئید مشاهده می شود کمبود نقره در بدن آنها است. بنابراین اگر آب آشامیدنی حاوی نقره مصرف کنید، این کمبود را برطرف کرده و در نتیجه عملکرد غدد را تنظیم می کنید.

10. رگ های مسی به سلامت پوست و تولید ملانین کمک می کند
مس عنصر اصلی در سنتز ملانین است، رنگدانه ای که رنگ چشم ها، موها و غیره را در بدن ما کاهش می دهد. ملانین به محافظت از بدن در برابر آسیب های خورشید کمک می کند و جای زخم ها را می پوشاند، در حالی که مس در تولید سلول های جدید که لایه بیرونی پوست شما را دوباره پر می کند، کار می کند. اگر می خواهید پوستی بدون درز داشته باشید، شروع به نوشیدن آب ذخیره شده در ظروف مسی کنید.

  • منابع:
  1. 10 BENEFITS OF DRINKING WATER FROM A COPPER VESSEL
  • تبلیغات:
  1. با این شیوه رقیب سرمایه گذاران باشید!
  2. اولین کفش چرم هیتلر در بازار تهران به فروش میرسد
  3. کارخانه چرم توسط حامیان محیط زیست به آتش کشیده شد!
  4. کشف بزرگترین شهاب سنگ قرن در ایران!