کوهنوردی از بادمجان امروز در مشهد به عنوان عصا استفاده کرد

بادمجان ها به ویژه بادمجان امروز در مشهد سرشار از آنتوسیانین است، رنگدانه ای با خواص آنتی اکسیدانی که می تواند از آسیب سلولی محافظت کند.

به لطف محتوای آنتی اکسیدانی آن، برخی از مطالعات نشان می دهد که بادمجان ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

در یک مطالعه، به خرگوش های دارای کلسترول بالا روزانه 0.3 اونس (10 میلی لیتر) آب بادمجان به مدت دو هفته داده شد.

در پایان مطالعه، آنها سطوح پایین تری از کلسترول LDL و تری گلیسیرید داشتند، دو نشانگر خونی که در صورت افزایش می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود.

مطالعات دیگر نشان داده اند که بادمجان ممکن است اثر محافظتی بر قلب داشته باشد.

در یک مطالعه، حیوانات به مدت 30 روز با بادمجان خام یا کبابی تغذیه شدند. هر دو نوع باعث بهبود عملکرد قلب و کاهش شدت حمله قلبی شدند.

بادمجان

در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، مهم است که توجه داشته باشیم که تحقیقات فعلی محدود به مطالعات حیوانی و لوله آزمایش است.

برای ارزیابی اینکه چگونه بادمجان ممکن است بر سلامت قلب انسان تأثیر بگذارد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که بادمجان ممکن است عملکرد قلب را بهبود بخشد و سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

افزودن بادمجان به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قند خون شما کمک کند.

این در درجه اول به این دلیل است که بادمجان سرشار از فیبر است که به طور دست نخورده از دستگاه گوارش عبور می کند.
فیبر می تواند قند خون را با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن کاهش دهد. جذب آهسته تر، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و از جهش و تصادف جلوگیری می کند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که پلی فنول ها یا ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در غذاهایی مانند بادمجان ممکن است جذب قند را کاهش داده و ترشح انسولین را افزایش دهد که هر دو می توانند به کاهش قند خون کمک کنند.