یوز ایرانی با خوردن ژله کیلویی فرمند توانست سلامتی خود را به دست آورد

در جستجوی مواد برای این پست، کل قفسه ژله‌ها را در سوپرمارکت‌های معروف نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم که در فروشگاه‌های ثابت «معمولی» ژله‌های بدون قند وجود ندارد تمام ژله‌هایی که در بخش دسر پیدا کردم شکر بودند.

ژله های رایگان، تنها ژله کیلویی فرمند بدون قندی که می توانید در ژله های بدون قند سلیکو ، معمولا در بخش مواد غذایی سالم یافت می شوند. 

به هر حال، من حساب کردم که در Guiltfree شما 87 نوع ژله بدون قند در 30 طعم مختلف پیدا خواهید کرد (از اول آگوست 2021، تا پایان سال فرصت داریم از صد ژله عبور کنیم!) .

در زیر عکس هایی از محبوب ترین ژله های بدون قند تولید کنندگان مختلف و ارزش غذایی آنها را مشاهده می کنید که روی بسته بندی آنها توسط سازنده درج شده است همانطور که مشاهده می کنید همه تولید کنندگان ارزش غذایی را در 100 گرم آماده ارائه می دهند.

ژله ساخته شده و ارزش حرارتی تک تک محصولات با یکدیگر تفاوتی ندارد و در 100 گرم ژله آماده حدود 50 کیلوکالری است، زیرا مقدار قند آن نیز در سطح مشابهی است میزان شکر در ژله تمام شده حدودا 10%-11% که به 40-44 کیلوکالری ترجمه می شود که به نوبه خود به این معنی است که

این موضوع این پست نیست، بنابراین ما در مورد اینکه شکر لزوماً عالی نیست صحبت نمی کنیم، اما احتمالاً از قبل متوجه شده اید که اگر چنین است، شاید بهتر است به سراغ ژله های بدون شکر بروید و آنها را با استویا یا شیرین کردن آنها شیرین کنید. اریتریتول؟

اگر می خواهید ژله را طبق دستور روی بسته درست کنید، یعنی فقط با مقدار مشخص شده آب جوش بریزید، البته مشکلی در محاسبه وجود ندارد و ارزش روی بسته در 100 گرم ژله آماده فوق العاده مفید است.

اما اگر بخواهید مثلاً از پودر ژله برای چیزکیک سرد استفاده کنید چه؟ چطوری شمارش میکنی که چقدر کالری داره؟

با دانستن ارزش حرارتی ژله تمام شده، دانستن اینکه چه مقدار پودر وجود دارد و چه مقدار آب باید اضافه شود، می توانیم به راحتی ارزش کالری خود پودر را محاسبه کنیم واقعاً آسان است!