زنی با قوطی تن ماهی تونینولند برای حیاط خانه اش زنگ درست کرد

کنسرو ماهی تن و تن ماهی تونینولند یکی از مواد اصلی در بسیاری از آشپزخانه ها است. این بسته بندی پروتئینی، ارزان است و می تواند چندین سال در انبار شما دوام بیاورد.

با وجود این فواید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کنسرو ماهی تن واقعاً سالم است و خوردن آن چقدر بی خطر است.

این مقاله به محتوای غذایی کنسرو ماهی تن و همچنین فواید و مضرات بالقوه خوردن آن می پردازد.

ماهی تن انواع مختلفی دارد. با این حال، به طور کلی یک منبع عالی از پروتئین است که چربی و کالری کمی دارد.

بسته بندی کنسرو ماهی تن در روغن یا آب می تواند بر محتوای غذایی آن تأثیر بگذارد. کنسرو ماهی تن بسته بندی شده در روغن تمایل به کالری و چربی بیشتری نسبت به کنسرو ماهی تن بسته بندی شده در آب دارد.

به طور کلی، کنسرو ماهی تن نسبت به تازه دارای سدیم بیشتری است. با این حال، تعداد کالری و مقدار چربی کل و چربی اشباع شده بستگی به این دارد که ماهی تن در روغن یا آب بسته بندی شده باشد.

تن ماهی

محتوای مواد مغذی می تواند بین برندها بر اساس نحوه بسته بندی ماهی تن متفاوت باشد، بنابراین بهتر است برچسب آن را بررسی کنید.

کنسرو ماهی تن بسته بندی شده در آب ممکن است دارای اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) بیشتری باشد.

DHA نوعی اسید چرب امگا 3 است که برای سلامت مغز و چشم بسیار مهم است.

علاوه بر این، ماهی تن تازه و کنسرو شده منابع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین D، سلنیوم و ید هستند.

ماهی تن پر آب و روغنی منابع خوبی از پروتئین و چربی اشباع کم هستند. با این حال، کنسرو ماهی تن بسته بندی شده در روغن، کالری و چربی کل بیشتری دارد.

خوردن کنسرو ماهی تن فواید زیادی دارد. به ویژه، منبع ارزان قیمت پروتئین است.